V.A. - Legendary Gatherings

Scris pe 06.02.2006 de Nevrotik

Inca de la aparitie, label-ul canadian ICM Records (Island City Monsters) a decis sa se axeze in principal pe compilatii. Avand in vedere abundenta acestui gen de materiale din ultimii ani, nu pare ceva iesit din comun, insa efortul merita a fi luat in considerare, cu atat mai mult cu cat muzica promovata este chiar buna. Si intr-adevar Legendary Gatherings, ultimul release al nord-americanilor isi are punctele sale forte.

In general o compilatie este un lucru dificil de produs, mai ales cand vorbim despre una hip-hop. Exista pur si simplu o sumedenie de probleme de care te poti lovi: fie sa obtii un CD ce contine cateva piese bune iar restul doar acceptabile, fie unul cu muzica atat de variata incat nu este pe placul nimanui. Legendary Gatherings, evita (cel putin partial) capcanele obisnuite, oferind o varitate acceptabila si totodata pastrand numarul umpluturilor cat mai mic posibil.

Memo dechide seria celor 13 piese prezente pe digipack cu Humble Beginings - ce propovaduieste o viata smerita si aminteste importanta unei constiinte curate. Melodiile ulterioare oscileaza intre diferite concepte si sonoritati mai mult sau mai putin actuale. The Bench, simuleaza freestyle-ul din parc, caracteristic inceputurilor hip-hop-ului. Aici invitatii Loe Pesci, Narcisyst, D-Shade si beatboxerul Butterbeats se alatura "monstrilor" pentru a aduce un omagiu celor 4 elemente. Prin agresivitatea ei, Bark poate fi asemuita cu Stop Being Greedy, anthem-ul lui DMX de acum un deceniu. Asemenea lui X, omniprezentii Memo si Second Thought se limiteaza la numeroase autoflatari si avertismente adresate competitiei. Fate se constituie din trei povestioare diferite in aparenta, dar cu un subiect comun: soarta si felul bizar in care aceasta poate schimba destinul oamenilor. Firul narativ atinge vietile monotone a trei personaje care duc o existenta banala, imbunatatita insa de interventia sortii. Second Thought, Memo si Cale Sampson joaca pe rand rolul naratorului dovedind calitati reale in acest sens.

Insa momentele cu adevarat impresionante se fac cu simtite atunci cand artistii lasa pasiunea pentru muzica sa vorbeasca. Astfel, Move Up, What Happened ? ori Stand Up scot la iveala o mana de MC cu hip-hop-ul in sange, ce vorbesc din suflet. Dincolo de egocentrismul caracteristic, se desprind cateva convingeri referitoare la rolul artistului si al creatiei sale: MC-ul ar trebui sa fie un leader iar muzica sa indrumator pentru adepti.

Soke semneaza productia pentru Make You Famous si o face in stilul Lets Get Dirty (Adam F & Redman), stil ce pare a fi pe placul unor Meta4ce, Velvet Trench Vibes sau David Hodges si probabil si al radiourilor de profil. One - unul dintre putinele eforturi solo - creste ritmul, propunand un sound futuristic bazat pe sintetizator si sampler. Versurile lui June Sixth converg spre subiectul relatiilor umane chiar daca le vad mai degraba la nivel de aspiratie.

In cele din urma, doua compozitii colective (Breeding Ground + un interesant hidden track) pun capat unei auditii satisfacatoare. Titlul induce putin in eroare, deoarece artistii prezenti in tracklist nu sunt tocmai "legendari", in echipa ei fac insa o treaba excelenta, reusind sa se completeze reciproc. Daca scopul acestei inregistrari este de a crea o experienta placuta si a oferi catorva talente din undergorund-ul canadian posibilitatea afirmarii, se poate spune ca misiunea a fost indeplinita.

DJ Mana feat. Nemo & Second Tought - Breeding Ground

Velvet Trench Vibes - Opium Lounge

06.01.2007

Viata unui/unei MC/trupe underground necunoscut/e este asemanatoare cu cea a unui comis voiajor. Lipsiti de certitudinea unui viitor sigur in bransa, artistii subterani au la dispozitie doar [citeste]

V.A. - Facts of War

23.09.2005

In ultimii trei ani muzica de protest (indiferent de gen) a luat amploare, atingand cea mai prolifica perioada din intreaga ei istorie. Faptul se datoreaza in principal politicii agresive [citeste]