V.A. - Endangered Species, Part 1

Scris pe 11.12.2006 de Attreyu

La prima lectura, posesorului de minime cunostinte generale in sfera muzicii electronice contemporane - in speta, a curentului drum&bass - numele Black Sun Empire trezeste vibratii puternice. Trio-ul olandez reuseste constant, incepand cu anul 2000 sa ne induca stari muzicale hibride, un amalgam futuristic de basi metalici combinati cu imaginile auditive ale trecutului intunecat, mai pe limba tuturor - "neurofunk", expresia creativitatii unora ca Ed Rush & Optical, Noisia, Silent Witness, Break, Desimal sau Phace.

Asa se face ca talentatii baieti sunt in pragul lansarii unui al treilea album - Endangered Species, prognozat a aparea undeva la inceputul lui 2007. Pana atunci, picaturile ce devanseaza aparitia materialului discografic ne-au incantat auzul, reprezentate prin sample EP-ul din primavara (Bad Robot - Forever si BSE & Chris.Su - Skyrider) urmat in 16 Septembrie de catre materialul ce face obiectul prezentului articol, si anume dublul EP Endangered Species. Ni se ofera spre ascultare 4 piese si anume: Black Sun Empire - Potemkin, Noisia & Black Sun Empire - Winter War, Black Sun Empire - Don't You (State of Mind Remix) + Jade - Acid Flood.

O distincta nuanta melancolica razbate inca din prima melodie, feeling-ul dur si intunecat fiind in concordanta cu titlul posesor de valente istorice. Piesa are un aer medieval din punct de vedere al sound-ului, nu foarte melodioasa, mai degraba technoida, cu linii usor de recunoscut. Nici prea-prea, nici foarte-foarte. De la colaborarea cu Noisia asteptam ceva mai mult, Winter War mi-a dat peste nas insa cu synth-urile antice, bass-ul invechit si fara coaie, singurul element intrucatva proaspat si care salveaza track-ul fiind aerul a la Prodigy pe care cu siguranta ca pustanii rebeli il vor aprecia cu siguranta. Next. Don't You e cu totul alta mancare de peste. Neozeelandezii de la State of Mind isi imprima ritmul tipic dansabil, lejer, modern. Refrenul usor de memorat asigura individualitatea, in timp ce responsabilitatea pentru tech-step' ul marca BSE ajusteaza fin urmasa unor succese de casa ca Sun King sau Mindslicer. Al nostru vecin de la vest nu se lasa mai prejos, aducand "potopul de acid" pe ringul de dans. Alerta, complicata si pretentioasa, e una dintre acele piese ce te ridica in picioare la orice party. Un fel de Aces High caucazian, te poarta, te ridica si te lasa sa te linistesti pentru cateva secunde, nelasandu-ti timp de respiro. Frumos. Ca o paranteza, SkyRider, in colaborare cu Chris.Su pare asemanatoare ca sound si cel putin la fel de buna. Stiu ungurii ce stiu...

Ce pot spune? mi-a placut mini-excursia. Pe undeva imi persista senzatia ca EP-ul "sta" mai mult in umerii colaboratorilor, desi se poate ca rodajul batranilor olandezi sa isi spuna cuvantul in aceasta infruntare cu noile talente. Sa lasam timpul sa decida, avantajul fiind evident al publicului ascultator.

Acid Flood

V.A. - Endangered Species, Part 1

Rating: 3.5/5