V.A. - Afront The Under Project

Scris pe 26.08.2005 de Nevrotik

Cand vine vorba de compilatiile moderne, principala problema care se pune este longevitatea "in the biz" a celor implicati. Succesul echivaleaza cu reusita alegerii celor mai noi si relevante materiale. Aceasta reusita ii imparte pe autorii compilatiilor (case de discuri sau simplii indivizi) in pasageri si potentiali statornici. Incadrata intre aceste coordonate, "ograda" R.U.L. (Roton Urban Label) pare sa aiba nume suficiente pentru a-i garanta o ascultare.

Dupa cum era de asteptat din partea unui proiect de promovare, Afront The Under Project e decis sa arate publicului echipa cu care porneste la drum. De obicei, compilatiile de prezentare sunt proiecte dificile de realizat, deoarece pe langa promovarea artistilor, materialele trebuie sa reflecte intentiile viitoare si identitatea labelului. Daca pe plan global Definitive Jux presents II sau Battle Axe Warriors s-au dovedit prototipuri ale reusitei, local, prin concept si executie doar Sabotaj se apropie intr-o oarecare masura de standard. Comparatia dintre cele doua este cu atat mai indreptatia cu cat Afront se anunta drept urmas al lui Sabotaj. Promovarea genurior muzicale cu o mai mica priza la public (rock alternativ & hip-hop), precum si a unor "talente" mai putin cunoscute, revenirea unora dintre "sabotori" arata semnele unei posibile inrudiri. Vorbind despre muzica propriu-zisa, cea mai pertinenta observatie ar fi ca artistii consacrati depasesc fara prea mari eforturi newcommer-ii...

Cu siguranta veti fi auzit deja manifestul lui Cheloo - Sindromul Tourette, reminescenta Daca pozele-ar vorbi semnata Ombladon, sau mult mai accesibila Punk4Life apartinand lui Bitza & Adrian Despot. Desi lansate cu ceva vreme in urma, ele sunt inca actuale prin natura subiectelor atinse. Pastrand lucrurile in sfera hip-hop, gasim o descriere amanuntita a Bucurestiului asa cum il vad CTC, K-gula & Naigh'ba - "oras plin de patimi" cu "aer jegos" unde "oricine e judecat dupa aparente", iar "daca faci bani putini e bine sa-i faci des". Cat despre noul venit Arssura, s-ar putea sa mai auzim de el si in perioada urmatoare.

Latura alternativa merge in mare pe aceleasi principii "oldies but goldies". Mult mai energice decat perechile lor hip-hop piese ca Ganduri (Vita de Vie), Frica (OCS), Simplify My Spider (Luna Amara), Taci (Nociv) scot la iveala stari emotionale cum ar fi indiferenta, teama, dorinta sau aspiratia. Ascultatorii hip-hop le-ar putea acorda la randul lor o sansa... nu vor fi dezamagiti.

Din nefericire prezenta unor melodii de umplutura coboara standardul calitativ. Am in vedere Gondola (Zebre), ce imi zgarie efectiv timpanele ori a celor doua creatii Explicit - Beat in carciuma & Zone de interes, piese pline de caterinca si umor ieftin. Nu-l pot uita nici pe Sever, care nu gaseste un mod decent de a spune La revedere.

La final, putem concluziona ca Afront pune pe masa destule atuuri pentru a rezista comparatiei cu Sabotaj. In privinta identitatii labelului, reuseste sa ne creeze o imagine destul de clara, insa nu spune prea multe despre intentiile-i viitoare. Decomadata, R.U.L. intra in randul statornicilor, ramane de vazut cat timp va rezista...

CTC, K-gula & Naigh'ba - Bucuresti
OCS - Frica

Da Hood - Secretul din Gradina