Subsemnatu - Parerea mea...

Scris pe 15.12.2006 de DJ Strike

Subsemnatu e unul dintre acei baieti destepti cu care, in alt context decat cel actual, as face generos schimb de idei legate de productia negativelor, umorul negru cu femei si probabil s-ar dovedi un camarad pe cinste in tehnica alcoolizarii sau a altor practici auto-distructive. In alt context as fi gustat cu siguranta versurile albumului Muzica Depravata semnat Explicit (fosta sa trupa) si nu l-as fi considerat ca fiind unul slab. A trecut insa ceva timp de cand aveam 17 ani, dadeam pe gat orice bautura alcoolica si imi bateam joc de toate liceencele ce pozau drept "femei". Si spre dezamagirea unora, urmatoarele randuri nu au fost scrise sub influenta mult pomenitului context teribilist.

Ideea de a lansa gratuit un EP pentru a anticipa noile directii ale unui viitor album, e una destul de inspirata, feedback-ul dezvaluind informatii pretioase inaintea irosirii unui numar deloc mic de ore de studio, nervi si pachete de tigari. Practic, un raspuns pozitiv ar putea insemna un album, ce ar pastra in mare liniile EP-ului realizat la un cu totul alt nivel. In cazul unei reactii negative problema devine mai delicata, publicul dorind clar altceva, dar, de cele mai multe ori, acel altceva nu se situeaza la polul opus materialului de fata. Si pentru a ingreuna si mai tare lucrurile, eu ma aflu in cea de-a doua tabara - a nemultumitilor.

Subsemnatu nu-i deloc un novice. Dimpotriva, asculta si face hip-hop de ceva vreme deja si in plus chiar are talent cand vine vorba de instrumentale. Din cele 5 negative ale acestui prim solo, 3 suna mai mult decat acceptabil - cu mici retusuri in locurile potrivite ar avea sansa de a suna chiar foarte bine. Nemultumirea mea tine insa de interpretarea si calitatea versurilor de pe Parerea mea... Temele se invart in jurul acelorasi clisee mult prea cunoscute, iar abordarea lor se vede lipsita de originalitate. Avem asadar piese despre nelipsita iarba (La kill cu Jacques Yolo), auto-flatare prin portetrizarea unui inadaptabil ce se crede victima a societatii (Seara pe racoare) si frustrari misogine cauzate de materialismul si prostitutia feminina (Fripturista cu Mike Diamondz). Cel ce se doreste a fi punctul forte al materialului - umorul negru - nu bifeaza nici macar un calificativ de "mediu", Subsemnatu dovedindu-se un comediant ieftin ale carui poante - Parerea mea - nu starnesc hazul. Am lasat la final singura piesa care merita ceva mai mult decat doua auditii. Unui prieten are in centru imaginea individului ratat, lipsit de personalitate si ambitie, versurile membrului Chill Brothers luand o usoara valoare epistolara.

Nu figurez printre adeptii multi-lateral-dezvoltarii artistului, pentru ca de cele mai multe ori, rezultatul reprezinta un dezechilibru total intre aptitudinile sale. De asemeni nu-mi inchipui ca acest material mi se adreseaza in totalitate, ba-i chiar foarte improbabil sa mai fac parte din target, daca el vizeaza hip-hoperii de pana in 20 de ani. Imi vine greu sa cred ca aceasta recenzie, sau opiniile altor ascultatori, vor influenta in vreun fel tonalitatea noului album. Sper totusi ca in viitor sa ascult mai mult hip-hop produs de Subsemnatu si sa aud mai putine versuri scrise de el.

Unui prieten

Zale - Respect

15.01.2008