Stanton Warriors - Stanton Sessions Volume III

Scris pe 22.04.2009 de Cypher

Prin anii '30, a asculta pe cineva la radio insemna a-l invita in propria casa. Fie ca era vorba de presedintele Roosevelt, ce te incuraja cu privire la criza economica, sau de Cab Calloway si al sau big band, a asculta radioul insemna a-l pofti pe strainul de la difuzor in caminul tau si a petrece timp cu el, ascultand ce are de spus sau de cantat. Legatura creata era mult mai intima decat azi, chiar daca era la fel de unilaterala. Daca Stanton Warriors ar fi existat pe atunci, ei ar fi fost mai mult ca sigur prietenii pe care nu i-ai vazut de ceva timp, insa se opresc la tine pusi pe chef, cu beri in mana, zambete largi pe fata si fete facandu-ti cu mana de pe bancheta din spate.

Stanton Sessions Volume III este un excelent exemplu al curentului denumit "booty breaks", ce incepe sa-si creeze o nisa distincta in cadrul breakbeatului. La baza lui sta o doza sanatoasa de miami bass, beat-uri rare si grele si obligatoriu un rapper pus pe dezmat. Alaturi de Deekline si Ed Solo, cei doi sunt varful de lance al asaltului asupra ultimei urme de moralitate, ar zice pudicii. Asupra plictiselii si "dansului" limitat la datul din cap, am zice noi. In afara de influentele stilului din Florida, evidente pe piese precum Club Action sau Blaze, cealalta zona in care albumul se scalda este cea electro, la fel de evidenta pe Nightwatcher sau Zdarlight. Basi prelungi, voci modificate, lead-uri de synth si o lipsa aproape completa de instrumente acustice caracterizeaza SSIII. Sample-urile folosite sunt diverse, de la legendele soul Frankie Valli & The Four Seasons pe Beggin', pana la coloana sonora a Assault on Precinct 13 (semnata John Carpenter) pe "Precinct".  In majoritatea lor, piesele au iesit deja sau sunt forthcoming fie pe labelul lor oficial, Punks (pe care a iesit si CD-ul de fata), fie pe bootleg-labelul Wax.

Structural, SSIII reprezintaun mare deget mijlociu ridicat catre sustinatorii copyrightului rigid si nepermisiv, ce necesita aprobare pentru fiecare sample folosit de la proprietar. E un mix album, cu piese provenind din diferite surse, toate avand cumva o legatura cu cei doi Stantoni. Aproape toate track-urile sunt bootleg-uri SW dupa altcineva, mash-upuri, remixuri la piese de-ale lor, sau pur si simplu sunt denumite "Bonus Beats" - productii facute de catre ei pentru uzul propriu in club, ce in afara de release-ul de fata probabil n-au sanse sa ajunga pe vinil. Uitandu-te la tracklist, iti sar in ochi nume precum Thomas Bangalter, David Byrne, Dizzee Rascal, ca sa le mentionam doar pe cele "autorizate". Ca toate release-urile Stanton, avem parte de anthem-uri house, acapelle hip-hop, sample-uri de soul si funk, toate plutind in aceeasi amestecatura miami bass-electro. Altfel spus, e ceea ce am ajuns sa ne asteptam de la ei. Insa functioneaza? Din plin, as zice! Nu e party de breaks la care sa nu poti pune mixtape-ul de fata cap-coada increzator ca el va functiona.

Asadar, daca Dominic Butler si Mark Yardley sunt duo-ul dinamic ce aduc party-ul cu ei, Stanton Sessions Vplume III e coloana sonora. E ceva pentru toate gusturile amatorului de clubbing, capra impacandu-se excelent cu varza. Iar daca, asa cum spuneam mai sus, cei doi aduc cheful la tine acasa, dupa ce pleaca vei fi tentat sa-i certi. Cel mai probabil insa, nu vei spune nimic si te vei apuca de curatenie. Cu un zambet latit mare pe fata.

Beggin'
Nifty
Zdarlight