Pendulum - Hold Your Colour

Scris pe 21.09.2005 de Antonia

"Hip-hop-ul ii are pe Neptunes, garage-ul pe MJ Cole, iar acum, drumandbass-ul pe Pendulum." Knowledge Magazine a surprins esenta. Intr-adevar, Pendulum, pot fi numiti reprezentantii unei noi ere drumandbass. Inca de la debutul din 2003, cand Vault avea sa devina "DNB tune of the year", trioul australian a facut valuri in randul comunitatii. 2004 a adus din nou aprecieri pozitive, Another Planet primind acelasi premiu, iar Pendulum "best breakthrough producers". Intre timp, single-urile Spiral, Voyager, Massochist sau Toxick Shock au facut deliciul fanilor dark, ridicand totodata standardele si asteptarile pentru un eventual album de debut. In 2005, australienii au apelat la Breakbeat Kaos pentru a scoate pe piata ceea ce pare a fi cel mai anticipat album al anului...

Fara a exagera trebuie mentionat inca din start ca Hold Your Colour se prezinta extraordinar de bine: sound experimental, inovator, cu influente diverse: electronic funk, liquid, breakbeat, rock, latino, iar contributiile unor Freestylers, MC Fats, TC, Jasmine Lee, Fresh, MC $pyda, Tenor Fly sau Anscenic il recomanda drept un adevarat "dancefloor smasher". Il puteti asculta acasa, desi ar fi mult mai placut intr-un club, devreme ce e accesibil unui public destul de variat si un numar mare de piese corespund criteriilor de hit. Ca si o confirmare, videoclipul single-ului Slam ruleaza deja la MTV, in timp ce vinilul are parte de o intensa promovare atat din partea radiourilor cat si a DJi-lor de profil.

Melodiile sunt astfel aranjate, incat bucatile de dark drumandbass alterneaza cu cele soulful. Girl in the Fire, Sounds of Life, Hold Your Colour sau Plastic World te fac sa te misti involuntar si sa te inchipui intr-o multime infierbantata, strigand: "REWIIIND!!!" Liquid, dansabile, cu un bass nebun si portiuni orchestrale foarte inspirate, efecte de chitari latino, loopuri de pian, sau refrenuri usor de fredonat - (acestea) arunca multimea in aer. Pe de alta parte, The Terminal sau Through the Loop amintesc de vremurile dark ale producerilor si antreneaza toti fanii stilului neuro pe dancefloor.

Surprinzator, genurile muzicale nu se rezuma doar la drumandbass, pe album regasindu-se si 2 track-uri breakbeat. Desi, Fasten Your Seatbelt, este rezultatul colaborarii cu The Freestylers, track-ul poarta foarte puternic amprenta sound-ului Pendulum. Out Here e probabil, alegerea majoritatii DJ-ilor veterani de gen, pentru ca reprezinta mult mai bine breakbeat-ul.

Chiar daca Hold Your Colour reuseste sa imbine cu succes mai multe stiluri, ramane perfect balansat, scotand in evidenta versatilitatea si creativitatea celor de la Pendulum. Indubitabil, un imens pas inainte pentru drumandbass-ul australian, un pas si mai mare inainte pentru drumandbass-ul global. Cu alte cuvinte, o reclama excelenta facuta drumandbass-ului. Asa ca... ce mai asteptati? Puneti mana pe el. Merita.

Girl In The Fire
Plastic World

The Freestylers - Adventures in Freestyle