Outerspace - Blood Brothers

Scris pe 22.11.2006 de DJ Strike

The Torture Papers - primul LP al grupului Army of the Pharaohs a deschis lista de lansari Babygrande Records pe 2006. Dat fiind importanta deosebita acordata de catre label proiectului nu a mirat pe nimeni faptul urmatoarele "release-uri" sa apartina soldatilor: 7L & Esoteric, Chief Kamachi, Outerspace, sau chiar fondatorilor Jedi Mind Tricks. Atentia noastra ii vizeaza de aceasta data pe mai putin cunoscutii Outerspace, mai cu seama cea mai noua ghiulea azvarlita de ei: Blood Brothers.

Cateva cuvinte despre baietii de la Outerspace... Trupa ia nastere la inceputul anilor '90, ca un duo format din MCii Planetary si Crypt the Warchild. Originari din Philadelphia, si adoptand un stil condimentat cu referiri stiintifice, cumetria cu Jedi Mind Tricks a devenit inevitabila. Urmeaza in 1997, aparitia primului EP - Illegaliens, sub acoperisul Wordsound Records, secondat, un an mai tarziu, de single-ul We Lyve la Superegular Recordings - label-ul celor de la JMT. LP-ul de debut - Blood and Ashes - loveste sub tutela lui Vinnie Paz in 2004, fiind editat de actuala casa de productie: Babygrande Records.

In muzica, la fel ca in relatiile interumane, cunoscutul proverb: "spune-mi cu cine te aduni, ca sa-ti spun cine esti!" isi gasesete pe deplin aplicabilitatea si se dovedeste valabil. Nimeni nu poate nega asemanarea de stiluri dintre Outerspace si Jedi Mind Tricks cu atat mai mult cu cat generalul Paz dicteaza directiile executive si in cazul de fata. In plus, Big Louie Dog apare si in calitate de invitat pe doua dintre piese: Brute Force 2 - un crossover instigator la pogo, produs de Scott Stallone si Silence - un asalt de punchline-uri in acorduri de pian si vocal-uri sample-ate de catre Sake. Acelasi Sake semneaza si cel mai bun negativ al albumului, inclus nu din intamplare pe 12"-ul premergator: Street Massacre. Nu la fel de previzibila este insa prezenta lui Royce da 5'9 pe acest single, MC-ul din Detroit intrand cu usurinta in filmul gazdelor pentru a fi partas la masacrul liric: "I ain't no nice guy and I don't like laws / I put my foot in your ass now you are a tripod". Pe vinylul in cauza a fost inclusa si U Don't Like Me - o piesa mediocra de altfel, ce il are ca invitat pe Sheek Louch - membru al grupului LOX - ocazie cu care Outerspace se adreseaza si unei alte catergorii de fani (amatorii de "murder shit") decat cea de pana acum. Tovarasul de arme King Syze intregeste grupul oaspetilor prin Hustle and Flow - track-ul neavand nici o legatura cu pelicula omonima regizata de Craig Brewer.

In incercarea de a iesi oarecum din umbra mentorilor, Outerspace au apelat la serviciile a nu mai putin de 10 producatori. Pe langa cei citati pana acum, 7L si J-Zone sunt cele mai proeminente nume, urmati de 707 Team, Clockwork, KeyBangaz & DJ Kwestion. Rezultatul, ori nu se indeparteaza prea mult de sound-ul lui Stoupe - in capcana cazand The Boiling Point, unde KeyBangaz o comite cu sample-ul de mandolina, ori dintr-un exces de zel nu se armonizeaza deloc cu restul pieselor de pe album - pasul in fata facandu-l Altered Beasts cu un J-Zone tripat pe mid-uri din jocuri video.

Binevenite sunt Spanish Fly - unde originile portoricane ale lui Planetary si Cript sunt surprinse de 707 Team printr-un aranjament de trompete exotice si Blood Brothers - cu Sake sempland in exces viori, vocal-uri si tot ce mai e nevoie pentru a face o prima buna impresie, cu atat mai mult cu cat piesa ce da numele albumului deschide tracklistul. Prieteni din copilarie, membrii Outerspace (Mario Collazo si Marcus Albaladejo), au hotarat ca relatia lor stransa, din viata de zi cu zi, poate fi transpusa si in plan muzical, titlul materialului reliefand totodata si complemenetaritatea lor. De la Blood and Ashes-ul din 2004 si pana azi, dou-ul a evoluat, dovada fatisa gasindu-se pe Grown Ass Man, moment cu care nu se sfiiesc sa afirme: "I ain't got to breakdance, I ain't got to freestyle / Just to prove I'm hip-hop; I'm a grown-ass man! / I ain't got to write graff, I'm a laudably cash / Who yoy think you're talking to ? I'm a grown-ass man!". Totusi acest exercitiu de sinceritate se pierde in marea de show-off-uri brutale venite pe Reign of Chaos sau The Last Laugh.

Luat ca un produs singular, Blood Brothers loveste intocmai unui obuz: dur si imprecis, fiind lipsit de eficacitate si acuratete in special la nivel liric. Asocierea cu armata lui Vinnie is are atat avantajele cat si neajunsurile ei. Cele din urma, iau forma asa zisei "drive by music", care in final reusesc sa umbreasca putinele sclipiri de finete si exactitate.

Street Massacre (Feat. Royce da 5'9)
Grown Ass Man
Spanish Fly