Kubiks & Lomax - Speaklife

Scris pe 08.03.2007 de Dan Bazix

Originar din Bristol si influentat de jungleul de la mijlocul anilor 90, Kubiks a devenit notoriu inca din 1997 - cariera lui de DJ a cunsocut o panta ascendenta, ajungand sa fie cunoscut pe plan mondial. Dupa o colaborare de cativa ani cu David Carbone, cu release-uri bine cotate la case de discuri importante din scena britanica, si-a infiintat propriul label Rubik Records. De asemenea a fost responsabil cu serile de club intitulate Rubik Cube.

Lomax, celalata jumatate a duoului, are la activ preste 80 de aparitii pe suportul de ceara, in general colaborari, inclusiv sub aliasul de Hold Tight. In momentul de fata numele "Kubiks & Lomax" e unul dintre cele ce stau pe buzele DJ-ilor si producatorilori momentului. Cu peste 50 de lansari impreuna din 2003 pana in prezent, ei se dovedesc a fi unii dintre cei mai in voga artisti ce abordeaza latura liquid a drumandbassului. Stilul lor se poate defini ca fiind unul profund, luxuriant si delicat, impletit cu linii de "rolling bass", toate acestea ingloband ce e mai bun din soul-ul, jazz-ul si funk-ul anilor '70. Talentul lor iese in evidenta pe numeroasele vinyl-uri lansate la label-uri precum V Recs, Defunked, BS1 sau Spearhead .

Speak Life LP vine ca o confirmare a calitatilor de producatori si artisti a celor doi. Aparut la labelul lui Bass Tikal, Punkfiction, albumul reprezinta debutul celor doi, fiind primul lor material sub forma de LP. Materialul va putea fi gasit din 6 martie 2007 in magazinele de download digitale sub varianta extinsa (13 piese) sau in magazinele de muzica din intreaga lume sub forma de vinil (3x12").

In varianta digitala se gasesc trei piese deja lansate la Punkfiction cu numerele de catalog Phunk004: Identity si Twenty Four, prima dintre ele beneficiind deja de o "rearanjare" din partea lui catre Influx UK, artist semnat exclusiv cu Formation Records al lui SS. Cea de-a treia melodie e tot un remix la 4th Street Sound Click a duoului destramat de ceva vreme - Basic Operations. Trackurile de pe varianta 12" au fost alese pe alte considerente, soundul acestora fiind indreptat catre dancefloor.

Spirit Filled da tonul inceputului de album, dovedindu-se o introducere extrem de adanca in povestea ce va urma. Beat-ul minimalist, pad-urile atmosferice si vocalul ce-i reproduce numele sunt ingredientele unei stari de spirit inaltatoare. In alta ordine de idei Mosaic si Things to Come, primele doua "cut"-uri din varianta scurta a materialului, scot la iveala o combinatie perfecta de armonii, creand melodii desavarsite cu doza necesara de energie pentru un set live. Identity incepe cu un intro lin si atmosferic acompaniat de o voce feminina puternica, dar melodioasa. Influentele electro si acordurile preluate din latura funky a houseului, precum sub-bass-ul greu transforma piesa intr-una destinata sistemelor de sunet puternice. Lost Tribe pare a fi ceva mai melancolica datorita ordinii notelor muzicale din linia melodica, pad-urilor ce inspira tristete, vocii feminine omniprezente si influentelor orientale. Si pentru ca meniul sa fie complet, avem ca bonus doua ingrediente orientate 100% catre dancefloor: Plan B si remixul la Identity.

Daca ar fi sa caracterizam printr-un grafic produsul, acesta ar avea o ascendenta constanta, totul crescand treptat: de la aproape nimic la un apogeu, de la relaxare la energie maxima, de la melancolie la fericire, de la asteptare la multumire. Sunt 13 melodii complexe si totodata complete. Un sound extrem de bine elaborat, lucrat pana la cele mai mici detalii, plin de soul si funk. Cu alte cuvinte un imperativ necesar in orice colectie de mp3, vinil, cd...

Things to come
Lost Tribe
Plan B