Dub Sonata - On The Arm

Scris pe 28.09.2007 de DJ Strike

Intr-o discutie amiabila despre noile aparitii hip-hop de peste ocean, pronuntarea numelui lui Dub Sonata nu starneste tipicele reactii "euforice" insotite de exclamatii sau epitete grandioase. Poate doar o pereche de sprancene ridicate in semn interogativ. Aflat la prima isprava discografica full length ce-i poarta semnatura ca producator, yankeul pomenit anterior a reusit sa surprinda atentia mai multor MC cu greutate, convingandu-i sa-si inregistreze versurile pe negativele sale. Rezultatul, se afla la "indemana" oricui: On the Arm.

Albumul, sau mai degraba compilatia - daca e sa judecam dupa modul de prezentare - reuneste colaborari atat cu nume bine-cunoscute precum Bizzy Bone (membru al renumitului grup Bone Thugs N Harmony), Dom Pachino (reprezentand Killarmy), Vast Aire (din Canibal Ox) sau C Rayz Walz, cat si cu trupe sau MC aflati la inceput de drum: The Aztext, Double AB, J Hood, Rich Mo sau Moondoc. Notorietatea invitatilor conteaza insa prea putin. In cazul de fata, impresioneaza modul in care Dub Sonata construieste pentru toti acesti MC atat de diferiti instrumentale ce se potrivesc ca o manusa versurilor si modurilor de livrare ale fiecaruia. Ceea ce devine si o problema, caci On the Arm numara 17 pozitii in tracklist. Fiecare piesa, analizata singular, sta in picioare din punct de vede compozitional si reuseste sa transmita un mesaj, insa pentru a avea un produs final bun nu-i indeajuns ca toate piesele sale sa fie bune individual. E nevoie si de crearea unor parghii intre aceste piese. Asadar printre cele mai slefuite "bucati" le-am remarcat pe The Sermon (cu Nature) - un excelent mariaj intre inserturile vocale de gospel si boom-bap, Young N Filthy (cu Billy G) - o sinteza a ceea ce putem numi "the New York sound": synth-uri melodice completate de sampleuri din filme, asezate pe un beat liniar, Napalm (cu Dom Pachino si Thirston Howl III) - reprezinta cea mai elaborata compozitie de pe materialul de fata, combinand sonoritati electronice cu ritmuri old-school, toate asezonate cu scratchurile lui DJ Nyce. Singura piesa instrumentala - Greatest Love - incheie in stil mare un album care per ansamblu se dovedeste versatil.

In ceea ce-l priveste pe Dub Sonata, un lucru este cert: are talent, fapt confirmat si de nominalizarea pe care prestigioasa publicatie pe peste ocean, URB a facut-o, introducandu-l pe lista celor 100 de artisti ce merita ceva mai multa atentie - Next 100. Asadar, fiti cu ochii pe el!

The Aztext - The Sacred Document

25.11.2007

Pana anul trecut nu mi-ar fi trecut prin minte ca in Vermont (stat din N-E-ul S.U.A. cunoscut in special pentru productia de branzeturi D.O.C.) ar [citeste]

Sharkey & C-Rayz Walz Are... - Monster Maker

20.11.2007

Spre deosebire de celelalte recenzii realizate acestui album, prezenta nu incepe prin a-l compara cu St. Elswhere-ul duo-ului Gnarls Barkley oricat de inevitabil ar fi presupusul paralelism. [citeste]

Wisemen - Wisemen Approaching

18.04.2007

Dupa ce a facut cunostinta cu industria muzicala americana si a produs piese pentru RZA si Masta Killa dar si pentru alti afiliati Wu, precum Black Market Militia, Hell Razah ori Blue [citeste]