DJ Muggs vs Sick Jacken - Legend of the Mask and the Assassin

Scris pe 25.10.2007 de InKha D

Ati auzit cumva de domnul Lorin Fortuna? Ei bine, daca nu, aflati ca dansul are o emisiune la DDTV in care le vorbeste cu patos romanilor despre civilizatii de "serpilieni, reptilieni, arahnieni, pestilieni", conspiratii masonice, societati secrete, implicare secreta a guvernelor, Noua Ordine Mondiala, Apocalipsa, profetii etc. El trage un semn de alarma pentru putinii oameni care sunt adeptii conceptiei ca ceva malefic se intampla cu omenirea. Pentru expunerea tuturor acestor grozavii, in decursul a doua ore sub denumirea generica de Desteptarea Romaniei, omul e considerat nebun. Dar daca sunt livrate pe ritmuri hip-hop de catre DJ Muggs si Sick Jacken sub denumirea Legend of the Mask and the Assassin, se considera a alcatui un album de minim patru stele din cinci. Si culmea, asa si este!

Cel mai asteptat produs al anului, venit direct din scena underground a Los Angeles-ului, ii implica pe "chicanos latinos", mai exact Sick Jacken din Psycho Realm si DJ Muggs (campion D.M.C. '89), omul din spatele beat-urilor "bolnave" ale trupei Cypress Hill. Povestea intalnirii celor doi e simpla: in 1993, fiind martor al unui concert PR, B-Real ramane impresionat de prestatia acestora, inregistrand in cele din urma un featuring. Dupa ani de zile, familia Soul Assassins (Alchemist, Dr. Dre, Kool G Rap, DJ Khalif, Rass Kas, Dilated Peoples, GZA etc.) a facut posibila reintalnirea celor doua concepte. De aceasta data interesul venea din partea DJ-ului "cipriotilor". Trupa Psycho Realm era formata din Sick Jacken alias Joaquin Gonzalez si Big Duke, pe numele sau adevarat Gustavo Gonzalez. Din pacate, cel din urma s-a accidentat intr-o incaierare soldata cu impuscaturi in urma careia a ramas paralizat de la brau in jos. Cat despre istoria muzicala a trupei de pe Coasta de Vest, ea numara patru materiale discografice: Psycho Realm (scos cu ajutorul celor de la Sony si prin faima colaborarii cu Cypress Hill), The Unreleased CD, A War Story: Book I si A War Story: Book II, pe cont propriu. Sony le creaza probleme ce tin de cenzura, ei luand astfel decizia de-a rupe contractul si de-a forma casa de productie Sick Symphonies. Singurul invitat ce apare pe majoritatea track-urilor este Cynic. MC-ul de la Street Platoon semneaza The Terror Tapes Vol. 1 cu Jacken, unic colaborator � probabil prietenii stiu de ce. Lasand la o parte implicatiile cu Cypress Hill (ultima lansare a lor fiind Greatest Hits from the Bong in 2005), cu GZA (Grandmasters: Remix Album a vazut lumina rafturilor in martie) si influentele electronice sau reggaeton ale mixtape-urilor, Lawrence Muggerud se dovedeste inca o data un geniu in materie de productie, cu beat-uri special alese pentru a induce ascultatorul in lumea sinistra a Legendei Mastii si a Asasinului.

Sentimentul vremurilor cand DJ Jazzy Jeff si "Proaspatul Print" din Bell Air incantau verile cu hit-uri pozitive, ramane de domeniul trecutului, colaborarea de fata lasand pozitivitatea la usa pentru o realitate care ne inghite pe zi ce trece. Rebel Music Group, prin "casa-mama" Universal Music Latino, au batut palma pentru intalnirea muzicala de gradul III dintre cei doi. Pentru cei care fac ochisori la auzul asocierii de cuvinte, tin sa informez ca titlul, ingenios ales, este de fapt o alaturare a simbolurilor artistilor: "mascota" celor de la Psycho Realm e masca de gaze, iar Muggs face parte din gruparea Soul Assassins de care vorbeam mai sus, deci... Nu mica mi-a fost mirarea cand am ascultat The Initiation - un prim pas inspre ceea ce va insemna o serie de povesti infioratoare, as indrazni sa le numesc chiar horror rap. La fel ca povestile domnului cu emisiunea revoltatoare, Jacken s-a inspirat (putin spus) din teoriile lui David Icke, John Rhodes, Bob Lazar si Riley Martin. Conform acestor teorii, lumea e condusa din umbra de o civilizatie de serpilieni care-au venit pe Terra din constelatia Draco si au insamantat femeile. Astfel, s-a dat nastere unor fiinte capabile de a-si schimba forma din om �n creatura (si invers) si de-a controla mintea umana pana la dominatia totala. Ipoteza lui William Brahman sustine ca sarpele biblic ar fi putut fi un exponent al acestei rase si ca, in urma unor relatii de natura neortodoxa, Eva i-ar fi dat nastere lui Cain, primul raufacator din lume, dat fiind ca verbul "a manca" putea insemna "a intretine relatii sexuale" si ca "marul" era de fapt "samanta". Ma rog, adevarat sau nu, Jacken, prin fluxul verbal care-mi aminteste de un B-Real mai tanar si mai "viril", nu ezita sa pipereze din abundenta fiecare piesa cu aceste mituri. Primul track care atrage atentia este cel care da numele colaborarii. Metaforele (rupte parca din cartile medievale cu legende, cavaleri, preoti, magie, mister, destin) modeleaza ideea intalnirii celor doi, dar si a dificultatilor intampinate pana acum. Membrii devin protagonistii Legendei Mastii si a Asasinului. Audienta ar trebui sa fie destul de matura pentru a intelege subtilitatile fiecarui pasaj: "The legend goes deeper than one can imagine/ A man known as Muggs the Assassin/ He came from the east through destiny's passes/ He trained on the Hill to became a Grandmaster/ It was then when he met the masked-man/ A rebel army lead by Duke the Jacken/ The end is yet to be revealled to masses but the story is already a classic." Disk-jockey-ul a pregatit pentru acest lead-single un instrumental de exceptie, fara cusur � orga "obosita" de pe refren, mostrele muzicale puse la marele fix, sound-ul "de circ" care l-a consacrat si tobele asemanatoare celor de pe Insane in the Brain. Interpretul nu uita de latino-americanii din Los Angeles, Chile, Peru, Mexic, Columbia si Venezuela pe El Barrio care are parte de un sound specific tovarasilor Delinquent Habbits, dar cu o percutie subtila a la Ice Cube - omul cu care cei de la Cypress Hill aveau divergente prin anii '90. MC-ul e extrem de mandru de originile sale � "Este mundo es mio, loco, como Tony Montana es por el poder no le tengo amor a la lana/ Me la paso pistiando en la cuadra es donde esta la accion/ La vida mala que nos gana la fama en lo vago nunca para la banda/ El barrio corre por la sangre por vida, homie, es mi palabra" � fapt pentru care a anuntat lansarea unei inregistrari in totalitate in limba materna. Dedesubturile tragediei prin care-a trecut Big Duke sunt narate pe mai multe bucati: de la moartea sa clinica in care nu a vazut lumina de la capatul tunelului, ci imagini �ngrozitoare despre Infern, pana la revenirea sa in lupta impotriva raului. Desi nici Army Of The Pharaohs cu al lor de curand lansat Rittual of Battle nu se lasa mai prejos in a pune sare pe rana celor "suparati pe viata", Legend of the Mask and the Assassin devine cel mai bun material underground pentru 2007. Cu atatea subiecte aparte si cu DJ Muggs la pupitrul de productie si la scratch-uri, nici n-ar avea cum! Interludiile bizare leaga cu succes piesele intre ele, surplusand aura de mister. God's Banker trateaza cazul lui Roberto Calvi, omul responsabil pentru rezervele monetare ale Bancii din Vatican. El a fost gasit in urma cu 20 de ani spanzurat de un pod si plin de insemne masonice. Se crede ca ar fi aflat despre o legatura intre banca, mafia italiana si loja masonica P2. Suspansul e intretinut din plin pe fiecare piesa. Pe Reptilian Rennaissance Jacken e ingrozit de prabusirea Turnurilor Gemene (culmea, lansarea materialului audio a avut loc pe data de 11 septembrie...), moment in care realizeaza ca lumea e condusa de aceste creaturi diabolice care se ascund in spatele privirii presedintelui George W. Bush, a familiei Regale Britanice si chiar a conducatorilor Bisericii: "We're in deep shit, new millenium sounds like a TV script/ I only wish that I could see these shifts/ We're gonna deed a spiritual medicine man [...] We're so fucked up they're doin all this right in front of out powdered nose/ Man, this ain't no propaganda/ I think it's time we stand up and expose the army of serpents/ They don't call it the United Snakes for nothing".

Cynic isi face simtita prezenta in cel mai reusit mod pe Unorthodox Blocks, un track vibrant si energic despre rebeliunea asupra sistemului. Prezentator la Mushup Radio, DJ-ul imbina fara probleme rock-ul si rap-ul, fara a face insa abuz. "Povestitorul" nu inchide ochii nici cand vine vorba despre profetiile apocaliptice ale lui Nostradamus (Stairs of the Beast) sau despre societatea secreta numita Illuminati, care se presupune ca ar conduce lumea prin infiltrarea in fiecare guvern. Asasinul si Masca par a pierde lupta in favoarea acestei multimi de forte ale raului (The Hole P.O.W.) care le cere sa-si vanda sufletul (Black Ships), dar moartea ii mantuieste. Morala: "nu te da batut in lupta ta vizionara, pentru ca altfel, vei fi doar o alta victima a crimelor silentioase" (Silent Crimes). Cu toate acestea, se pastreaza un gram de speranta pe 2012, aceasta reprezentand sfarsitul inaltator al povestii. Crestinismul, falsii profeti, armata, politica, razboaiele si judecata fata de semeni au parte de o mustrare pentru modul in care s-au imbinat si au lasat secat sufletul omului. In 2006, Mel Gibson (actorul cunoscut mai nou pentru socanta regie a filmului Patimile Lui Hristos) a rupt gura targului anul trecut cu Apocalypto, un film despre prezicerile venite din Popol Vuh, cartea sacra a mayasilor. In 2012 � fapt cercetat stiintific � polii Pamantului se vor inversa, fapt ce va duce la o serie de schimbari majore: cresterea nivelului Oceanului Planetar, tsunamiuri, cutremure, tornade, cresterea circuitului electromagnetic (efect numit rezonanta Schumann), schimbarea calitatii timpului de la 24 la 16 ore si, cel mai interesant lucru, spirala codului genetic uman se va "upgrada" de la 2 spirale la 12... Purificarea lumii e considerata benefica de multi deoarece va constitui un posibil reinceput. Producatorul se foloseste de un sample luat din filmele de prin anii '60 cu extraterestri si de chitara electrics smulss din jocurile video, iar MC-ul ne previne de existenta unei lumi mai bune, undeva... Un ticait ingrozitor al ceasurilor si al clopotelor de biserica, dupa care se face liniste totala.

Lumea in care traim e aceeasi pentru fiecare dintre noi, iar tot ceea ce ne face sa actionam si sa speram e perspectiva din care privim lucrurile. Colaborarea de fata incanta pe masura ce pachetul oferit de DJ Muggs si Sick Jacken e unul de calitate in urma caruia s-ar putea sa trageti concluzii revelatoare. Prin terapia inversa, se pot descoperi lucruri minunate in lume, chiar daca prezentarea are loc intr-o maniera rece. De ce underground? Pentru ca vorbim de un material care reuseste sa se faca cunoscut fara videoclipuri si fara piese la radio, ba mai mult, cu subiecte care l-ar "zgudui" nu numai pe americanul ordinar. Legend of the Mask and the Assassin poate fi o auditie placuta urechii evoluate si o initiere a celor slabi de inger.

Mask and the Assassin (feat. Cynic)
El Barrio
2012

DJ Muggs vs GZA/The Genius- Grandmasters

06.12.2005

Asemenea oricarui gen muzical, hip-hop-ul isi are trendurile sale. Studiindu-le mai atent, observam ca in fiecare an apar artisti/producatori ce primesc o atentie sporita din partea media si [citeste]

Rating: 4.6/5

Label: Rebel Music Group / Universal Music Latino

01. The Initiation