DJ Krush - Zen

Scris pe 15.03.2003 de Nevrotik

Krush este unul dintre putinii DJ din "tara soarelui rasare" primiti cu bratele deschise de comunitatea hip-hop internationala si în special de cea nord-americana. Începând ca un simplu DJ "de dormitor", Krush s-a dinamizat în timp, începând sa faca back-up-uri pentru diferiti rapperi si trecând apoi la productie proprie. Respectabila sa discografie include colaborari cu nume mari precum Guru, Black Thought si Malik B. (The Roots), Mos Def, Big Shug, DJ Shadow, DJ Cam sau mai putin cunoscutii Finsta Bundy, Mista Sinista, Lo-Vibes Crew. Totodata, exploreaza partea instrumentala a hip-hop-ului si jazz-ului, rezultând mixtape-uri ca: Holonic: The Self Megamix, Cold Krush Cuts/Back in the Base, Code4109 sau Ki-Oku.

Odata cu Zen, discografia lui Krush ajunge la cifra 10 – un numar impresionant, la fel si albumul. Ajuns expert în ale hip-hop-ului experimental, artistul prezinta Zen-ul ca pe o calatorie lina între doua extreme ale acestuia: una data de DJ Premier, iar cealalata de francezul DJ Cam.

Pornind cu un trip-hop magnific pe Song 1, atmosfera creste în intensitate si se abstractizeaza de îndata ce apar piese ca Zen Approach, (unde se arata originile japoneze ale lui Krush si totodata faptul ca este un excelent turntablist: "A dollar bill will make a hundred-ten Yen son/ How much you willing to sacrifice to win, huh?/(...) Yo, who got they fingers on the carousel, locked in position/ It's got to be my guy, the turntable tactician/ You all in a hush, silent, trying to listen/ You wanna feel this realness, that reads "spittin"/ It got ya head, splits ya eyes, can't stop twitchin'/ The only thing that you can do is rock to the rhythm") sau jungle-tribal-ul Sonic Traveler, culminând cu Vision of Art, piesa cu un beat perfect pentru cei mai hardcoristi... ca apoi sa scada din nou, dobândind accente psihedelice odata cu Endless Railway.

Datorita abundentei de stiluri, e foarte greu sa-i faci albumului o încadrare stricta, acesta fiind si principalul sau atu. Colaborarile cu artisti hip-hop precum Black Thought (Zen Approach), ?uestlove (Endless Railway), Company Flow (Vision of Art) sau DJ Disk (Duck Chase) sunt contrabalansate de nume mai mult sau mai putin alternative ca Zap Mama (Danger of Love), Ndea Davenport (With Grace) sau trompetistul Kazufumi Kodama (Day's End) – toate menite a realiza o atmosfera unica în care primeaza un sound oriental propice meditatiei. Singurul neajuns este absenta pieselor solo, Song 1 fiind practic singurul exemplu în aceasta privinta.

Vision of Art (Feat. Company Flow)

DJ Krush - Stepping Stones: The Self Remix Best

27.09.2006

Unii artisti adopta consistenta ca fundament al carierei, altii, tocmai schimbarea permanenta, temandu-se probabil de alura confortului si a unei posibile stagnari generate de acesta. Pentru [citeste]

10.11.2004

The Roots - The Tipping Point

27.09.2004