DJ Food - Refried Food

Scris pe 22.01.2003 de Doru649

Cine e DJ Food?

Întrebarea e pusa gresit, iar explicatia un pic mai complicata. Nu e vorba, asa cum e usor a crede, de un tip în spatele unor platane, ci de o colaborare între Matt Black si Jonathan Moore (cuplul care formeaza si Coldcut), fondatori ai cunoscutei case de discuri londoneze Ninja Tune. Pe lânga ei, exista un numar mare de producatori si DJ care îsi aduc contributia la acest proiect. Cei mai devotati sunt PC (Patrick Carpenter) si Strictly Kev, care au avut un rol important atât în studiou, cât si în afara lui. Black si Moore nu puteau apare/mixa în cluburi decât în forma Coldcut, asa ca lasa celor doi responsabilitatea de a reprezenta DJ Food în public. Cu timpul însa, au aparut si alti DJ dispusi sa le ia locul sau sa-i ajute – de aici si confuzia creata în jurul acestui nume.

Totul a început în 1990, printr-o serie de albume intitulata Jazz Breaks. Primele 3 volume servesc o larga si variata paleta de sample-uri, beat-uri si loop-uri, ideale pentru mixare si remixare. O simpla inversare a cuvintelor "DJ" si "Food" dezvaluie latura lor practica: Food (for the) DJ. Odata cu aparitia volumelor 4 si 5 în '93/'94, muzica evolueaza si dobândeste personalitate, îmbratisând stiluri diverse: latin, breakbeat, techno, ambient, tribal, african, jungle, abstract hip-hop, acid jazz... Un pic înaintea celorlalti, nu credeti?

Ce este Refried Food?

O colectie de remixuri ale single-urilor de pe Jazz Breaks (Vol. 1-5), si A Recipe for Disaster, aparut în 1995. Fie ca sunt colegii de la Ninja Tune (The Herbaliser, Wagon Christ), fie outsideri ca Fila Brazillia, Autechre sau Squarepusher, cu totii încearca sa "mutileze" cât mai frumos o munca de peste 6 ani. Dovedind inventivitate, chiar reusesc. Surpriza? Poate, pentru ca nu toate albumele de acest gen reusesc sa iasa în evidenta.

As putea vorbi mai mult despre muzica, dar fiecare piesa e atât de diferita si... a naibii de buna, ca mi se pare inutil. Ramâne doar sa o recomand spre savurare. Bon apetit!

Turtle Soup (Wagon Christ Mix)

DJ Food - Refried Food