Scris pe 19.10.2006 de Nevrotik

Remixurile sunt intotdeuna arme cu doua taisuri. In incerecarea de a-si revizui propriile piese in scopul imbunatatirii lor, artistii pot cadea usor in cealalta extrema sfarsind prin a le macelari ori prin a adauga foarte putin originalelor. Lucrurile se pot complica si mai tare atunci cand melodiile in cauza incap pe maini straine. Desigur exista si exceptii. Si cel mai recent solo al lui DJ Cam - Revisited by - constituie una dintre ele.

Considerat a fi echivalentul francez al unor Shadow, Krush sau Vadim, Cam a explorat de-a lungul unei cariere - ce a depasit deja un deceniu - aproape toate fatadele muzicii de la jazz, la hip-hop, trip-hop/downtempo, ambiental sau (chiar) techno, lasand in decursul procesului foarte putin loc pentru erori. Probabil din aceasta cauza majoritatea remixurilor sale vizeaza muzica altora in locul celei proprii (vezi Nas - Made You Look, Cypress Hill - Highlife, Macy Gray - Do Something, Serge Gainsbourg - Ford Mustand, Malia - Let It Happen, si chiar Michael Jackson - Rock My World). Dupa cum cititorul ager la minte a dedus deja, Revisited by contine o suita de remixuri la cele mai cunoscute single-uri ale francezului de la inceputuri si pana in prezent, semnate de catre unii ditre cei mai rafinati beat-makeri ai zilelor noastre.

Success e de departe cel mai vizat single, cu nu mai putin de 3 reinterpretari. Cunoscut mai degraba ca un impatimit al genurilor electronice, fostul Buckethead(s), Kenny Dope merge (surprinzator) pe felia hip-hop. Compozitia sa se indeparteaza mult de original insa intruneste criteriile unui anthem reusit. Intr-un mod similar Thievery Corporation prezinta propria reteta a Success-ului, un "sex groove" domol si plin de melodicitate, iar Attica Blues pune accentul pe basi, infuzii funk si scratch-uri din belsug. Ramanand in acceasi sfera hip hop, mixul lui DJ Premier tansforma Voodoo Child (Feat. Afu-Ra) intr-un track GangStarr. Nimic surprinzator nici aici, nici in minimalismul si doza de abstract insuflate de Vadim in fundalul de la Innervisions.

Latura alternativa straluceste doar prin viziunile interioare (Innervisions) marca Flytronix expuse printr-un inteligent drum'n bass cu influente jazz "in dulcele stil" LTJ Bukem. La polul opus Meera se metamorfozeaza intr-un downtempo simplist si destul de plictisitor sub "vraja" (sau mai bine zis lipsa ei) lui Tek 9 si Four Hero. DJ Cam sound System in versiune "clubbing" nu-i face cinste deloc lui Demon dovedindu-se a fi cea mai neinspirata pozitie de pe tracklist, la concurenta accerba cu Espionage (Feat. Guru - Bob Sinclair Remix).

Avand in vedere natura simpla a muzicii lui Cam ce favorizeaza reorchestrarile, nu pot spune ca avem in fata o colectie stralucita. Principala problema o reprezinta faptul ca din 13 melodii una e refacuta de 3 ori si alte doua de cate doua ori. Din nefericire, in multe dintre ele nu se mai gaseste nimic din esenta originalelor. Si totusi din cele 13, cel putin jumatate garanteaza ascultari succesive, adica un procentaj bun, mai ales in cazul proiectelor de acest fel.

Success (Attica Blues Remix)

04.01.2008

DJ Vadim - The Soundcatcher

09.12.2007

Pasiunea de a colectiona exista in fiecare dintre noi. De la specii de fluturi la timbre, de la cutii de chibrituri la tablouri de arta, de la cele mai banale obiecte de uz casnic si pana la [citeste]

Sa-Ra - The Hollywood Recordings

15.10.2007

Cum va suna hip-hop-ul atunci cand in loc de cocaina se va priza praf cosmic? Raspunsul se ascunde pe albumul The Hollywood Recordings apartinand trio-ului californian Sa-Ra. Inca nu pot [citeste]

Gang Starr - Mass Appeal: The Best of Gang Starr

12.01.2007

Gang Starr si-a castigat reputatia unui grup de elita al hip-hop-ului, producand de-a lungul anilor '90 o serie de albume ce frizau perfectiunea. In toata aceasta perioada, membrii sai si-au [citeste]

18.11.2006

One Self - Children of Possibility

01.09.2006