DJ Cam - Liquid Hip Hop

Scris pe 20.09.2004 de Doru649

Nu fara bucurie l-am regasit pe DJ Cam – "the audio alchemist" – în plicticoasele noastre cd-shopuri. Desi îl mai ochisem într-o colaborare cu Tassel & Naturel, se pare ca acesta este primul sau solo în doi ani. Precedentul facuse cotitura spre downbeat si trip-hop, fiind apreciat de critici în termeni destul de reci. Liquid Hip Hop se anunta, deci, o întoarcere la arta pe care o stapâneste cel mai bine: hip-hop-ul abstract.

Primul lucru îmbucurator e ca albumul prinde bine la un drum lung... când clipele par a se scurge greu si afara ploua cu galeata. Piesele se înlantuie cu o usurinta neasteptata, creând impresia unei reale "lichiditati" a sunetului. Omagiul adus lui DJ Premier pe al 3-lea track (Cam nu îsi ascunde admiratia pentru acesta, numindu-l "The shining star") da tonul pentru un hip-hop cât se poate de "straight", relaxat în aparenta dar totusi foarte percutant, în spiritul celui produs chiar de legendarul new-yorkez. De altfel, pare destul de evident ca francezul nostru a încercat sa imprime discului un sound cât mai urban, si daca nu va convinge numele intro-ului (The Sound of the Street) sau imaginea de pe coperta, o vor face cu siguranta constructia beat-urilor, sample-urile vocale folosite, ca si interventiile din partea lui Guru (în inconfundabila sa maniera de "gangstarr") si J Dilla. Una peste alta, trebuie sa recunoastem ca functioneaza.

Cu toate acestea, nu putem vorbi de un adevarat "masacru" al vinilurilor, asa cum poate ne-am fi asteptat de la un turntablist cu experienta. Si daca putem constata o relativa constanta în calitatea individuala a pieselor, zeama s-ar putea sa nu ne pice totdeauna bine la stomac (ma gândesc îndeosebi la Love Junkee, putin anecdotica). Am putea sa-i reprosam d-lui Daumail ca nu ne-a surprins cu trucuri noi, originale; ca prefera sa ne pacaleasca cu aceleasi retete vechi de când lumea, darrrr... tocmai în asta rezida toata forta albumului, eficient în simplitudinea lui si agreabil în aceste timpuri, când hip-hop-ul tinde sa se complice tot mai mult.

DJ Cam lansa în 1998 The Beat Assassinated, într-o încercare de a se reabilita în fata unei miscari hip-hop de care se îndepartase. Poate ca Liquid Hip Hop va avea mai mult succes în acest demers…

The L

Guru - Jazzmatazz Vol. 4

17.12.2008

Imbinarea sound-ului hip-hop de 90 BPM al lui Guru cu savoarea clasica a jazului lui Keith Elam intinde coarda pe Jazzmatazz Vol. 4: The Hip Hop Jazz Messenger: Back to the Future. Ajutat de [citeste]

04.01.2008

Sa-Ra - The Hollywood Recordings

15.10.2007

Cum va suna hip-hop-ul atunci cand in loc de cocaina se va priza praf cosmic? Raspunsul se ascunde pe albumul The Hollywood Recordings apartinand trio-ului californian Sa-Ra. Inca nu pot [citeste]

Gang Starr - Mass Appeal: The Best of Gang Starr

12.01.2007

Gang Starr si-a castigat reputatia unui grup de elita al hip-hop-ului, producand de-a lungul anilor '90 o serie de albume ce frizau perfectiunea. In toata aceasta perioada, membrii sai si-au [citeste]

18.11.2006

19.10.2006

DJ Cam - Liquid Hip Hop