Gianiny Munteanu

Scris pe 23.07.2005 de DJ Strike

Când spun Rebel Music, spun cele mai importante albume de hip-hop si rock alternativ ale ultimilor ani. Când spun Rebel Music, spun concerte incendiare cu mii de participanti si cam tot atatia watti. Când spun Rebel Music, spun Gianiny Munteanu.

Când a luat fiinta Rebel Music si în ce conditii ?
Rebel Music a fost întâi un concept, aparut la Viena în 1991, pe vremea când o ardeam pe la studioul lui DJ Kodak - o figura legendara în underground-ul vienez - care avea un post de radio pirat - Rebel Radio - si un studio/label de reggae/raggamuffin. Acolo si atunci mi s-au deschis ochii. Socul cultural propus subliminal prin Rebel Radio a fost prea mare pentru mine ca sa nu lase urme. Revenind în tara, ideea a prins aripi, mai întâi sub forma unor party-uri organizate în diferite locatii din Bacau, unde puneam tot felul de muzici ne-comerciale: de la rap, la rave si metal. O istorie ceva mai detaliata puteti citi pe www.rebelmusic.ro începând din luna august, când lansam noua versiune a site-ului.

Care au fost primii artisti semnati la Rebel Music ?
Cronologic: Silent Strike. Sentimental: Parazitii. De facto: Dru Klein.

Se promoveaza doar muzica cu atitudine "rebela" ?
Da. Desi cred ca ar trebui putin definit termenul... Ce înseamna "rebel"? Ce înseamna "rebel" ASTAZI? Unde se termina cauza si unde începe efectul? Cine determina liberul arbitru? Cine hotaraste sistemul de valori? În cazul meu, eu. Iar în cazul meu, rebel înseamna atitudine (spirit) si calitate (smecherie).

Conflictul cu CNA a implicat si label-ul Rebel sau doar trupa Parazitii ?
Juridic, nu a fost implicat nimeni, desi avocatii nostri au trimis CNA-ului scrisori prin care le explicam unde si cum încalca legea. Implicatiile au fost mai mari în 2003, când, în acelasi timp, doua dintre trupele mele erau singurele din tara cu clipuri interzise (Parazitii, respectiv La Familia).

Ce este, de fapt, un label ?
La început, era eticheta de pe viniluri. În zilele noastre, un label este echivalentul unei case de productie. Termenul a fost însa repede "înghitit" si asimilat ca neologism, conferindu-i-se un sens prea general. Pe de o parte e bine, caci sparge lingvistic monopolul unei mentalitati majoritare. E si rau, caci fiecare gasca adunata în jurul unui calculator o pune de-un "label", ceea ce, în timp, poate dauna sensului adevarat. Cel mai bine as defini termenul dupa exemplul Rebel Music: productie, management, booking, promovare, PR, consulting, catalog propriu, brand, atitudine s.a.

Ce este o casa de discuri ? Dar de productie ?
Trebuie precizat ca raspunsul la aceasta întrebare este limitat geografic la România, unde industria = varza. Deasemenea, raspunsul meu nu este unul academic, ci supus experientelor profesionale si crezului artistic. Asadar, casa de discuri este cea care face si drege. Este prima într-o ierharhie a puterii executive, datorita faptului ca ea manufactureaza si ea distribuie, adica investeste cei mai multi bani si reprezinta (în prea marea majoritate a cazurilor) doar o afacere - deci nu primeaza factorul artistic, ci potenta financiara a produsului. Aici intervine labelul sau casa de productie, aici apare cuvântul-cheie: independenta - posibilitatea sa faci CE VREI TU. Casa de productie nu distribuie însa, iar asta este lucrul care face diferenta între muzica pura si muzica comerciala. Este un mare as în maneca al celor mari (casele de discuri) si, uite asa, se nasc compromisurile. Academic: casa de discuri produce, editeaza, promoveaza si distribuie, iar labelul poate face totul - mai putin distributie. Restul ecuatiei artist-label-casa de discuri se negociaza. Cine stie, bine. Cine nu, nu.

Prin urmare, cum ai descrie relatia dintre Rebel Music si Roton ?
Casa producatoare versus casa de discuri.

La ce se rezuma termenul de impresariat ?
Am mai explicat asta, dar trebuie sa explic în continuare, caci este mare haos în mintea prea multora, inclusiv artisti. Termenul de "impresar" este bunicul managerului de azi. În anii '40-'50 nu exista management asa cum întelegem acum. Dar din moment ce industria s-a diversificat pâna la explozie, au aparut tot felul de termeni noi si meserii noi. În zilele noastre, impresariat înseamna aparitii publice, adica booking. Evident, termenul nu este exclusiv, dar se considera eronat sa bagi în aceeasi oala impresarii cu managerii si cu producatorii. Fiecare are locul lui în schema, chiar si când e cumul de functii.

Ce anume implica titulatura de "producator executiv" ?
Multa treaba. Producatorul executiv nu compune neaparat muzica, dar poate sugera; nu face texte, dar poate interveni; nu hotaraste întotdeauna decisiv, dar initiaza si propune, vine cu idei, le pune în practica, catalizeaza eforturile în mod cât mai eficient, descâlceste si rezolva tot felul de probleme (de la clearance-uri si pâna la ceilalti operatori din echipa). Pe scurt, un coordonator general. Meseria implica mari si multe responsabilitati si, cel putin deocamdata, putini bani, însa rezultatul conteaza mult la box-office-ul personal. Genul de treaba care, cel putin la nivelul pretins de noi, ori o faci ca stii, ori nu te bagi.

În ce masura este interesat un label sa cumpere dreptul de folosinta pentru anumite sample-uri ?
Pai, foarte interesat! Altfel poate plati despagubiri destul de mari. Numai ca piata samplingurilor din România e la pamânt. Nu numai ca nu exista legislatie (poti sa crezi ca nu e recunoscut samplingul la UCMR?!), dar rezista numai cine are... noroc, ceea ce nu e fair întotdeauna, pentru ca azi iesi în câstig si mâine iesi în pierdere.

Pentru care sample-uri nu trebuie platit acest drept ?
Pentru cele existente pe compilatiile de sampling-uri, unde este specificat acest lucru.

Ati fost actionati vreodata în instanta cu asemenea cazuri ?
Da, dar s-a rezolvat înainte de a se ajunge la tribunal.

Se poate vorbi de o disputa cu alte labeluri pentru semnarea contractelor cu anumiti artisti ?
Din punctul nostru de vedere, nu. De obicei, noi suntem cei cautati. De asemenea, de la noi nu pleaca nimeni din proprie initiativa... sau cel putin nu s-a întâmplat asta pâna acum. Suntem primul label independent care a însemnat ceva în România si care a creat jaloanele pentru generatiile urmatoare, multe precedente si multe premiere. Palmaresul nostru este mai impresionant chiar decât al unor case de discuri, asa ca nu prea se pune problema concurentei. Sub emblema Rebel Music au debutat discografic sau au cunoscut succesul artisti ca Parazitii, Pacha Man, Bitza, Luna Amara, Zale, B.Ton, Anonim, H8, Silent Strike s.a. Cam astea ar fi motivele pentru care toata lumea îsi doreste contract cu Rebel Music, cel putin pâna acum. Ca sa nu fiu înteles gresit, precizez ca am raspuns în nici un caz nerespectuos fata de colegii din bransa.

Ce înseamna un contract bun (în procente) pentru artist ?
Depinde de artist sau, mai bine zis, de box-office-ul acestuia. De pilda, 3 Sud Est au avut 13% la primul album, iar la polul opus se afla Costi Ionita, printre primii care si-a luat un miliard. Eu le sugerez trupelor sa nu se limiteze doar la banii-profit, ci sa traga cât se poate pe partea de promovare, chiar daca asta înseamna bani putini sau deloc la primul album. Aici gasim raspunsul la întrebarea DE CE MOR ARTISTIC MULTE TALENTE? Pentru ca toti alearga dupa bani si cred ca stiu ei singuri ce sa faca. Eroare! Statisticile demonstreaza ca 95% din artistii cu succes au pe cineva în spate, fie el manager sau producator, sau simplu impresar. Experienta arata ca un artist la negocieri este mâncat de viu. Asta apropo de cei ce plâng în piese, pentru ca altii vor sa le ia numele sau banii.

În ce masura impune un label imaginea unui artist ?
În mare masura, în ciuda declaratiilor unora. Explicatia este pur economica: eu te las sa-ti pui în aplicare toate trip-urile, dar daca sunt mari diferente între targetul tau (recte, scara blocului) si banii/succesul pe care-l pretinzi, te aduc imediat cu picioarele pe pamânt.

Cine stabileste single-urile unui album ?
Nu este o regula anume dupa care lucram la alegerea unui single... Observ ca multe întrebari bat în aceeasi directie. Ca sa lamurim, noi nu impunem nimic niciodata. Am întelegeri mutuale cu artistii mei vizavi de cine are ultimul cuvânt, dar pâna acum nu a fost cazul niciodata. Discutiile sunt în general constructive, iar cei cu care am lucrat pot confirma. Cine ajunge la un anumit level realizeaza importanta experientei. Plus ca - si asta este foarte important - astfel de decizii se iau în urma filtrarii piesei respective prin anumite criterii de piata. Muzica facuta acasa sau în sala de repetitii este doar muzica, iar single-ul aparut pe piata - industrie.

Urmatoarele proiecte ce urmeaza sa apara la Rebel Music ?
Multe. Bitza 2: "Sinuciderea unui Înger"; Luna Amara 2: "Loc Lipsa"; Phane Buton: "Private Beats Mixtape"; debut Grasu XXL, cele 3 Sabotaje si Phane Buton cu productii grele. Astea-s deja în program.

K-gula si CTC au concertat alaturi de Bitza în turneul "Sevraj Limited Tour". Respectivii urmeaza sa semneze cu Rebel Music ?
Nu. Aceasta nu este o regula. Dintotdeauna am invitat în concerte artisti, prieteni de care-mi placea, mult înainte de cei mentionati.

Când avea loc primul tau contact cu trupa Parazitii ?
Pai, cam de la începutul lor, tinând cont ca în '95 îl ajutam pe Grishu sa multiplice casetele cu primul album, aparut la Kromm în Bacau (putina lume stie ca acesta a fost primul label exclusiv de rap din tara, unde au iesit primele albume Parazitii, Racla, M&G, Cassanova). Ulterior am devenit prieteni în urma colaborarii cu Target Underground Club din Bacau, unde au cântat în fiecare an. Asta se întâmpla între '95-'97...

Când si în ce împrejurari ati început colaborarea ?
Colaborarea propriu-zisa a început la sfârsitul lui '98, când l-am sunat pe Cheloo si i-am zis ca exista posibilitatea aparitiei câtorva piese Parazitii pe soundtrackul unui film greu (era vorba de "Nordrand", care ulterior a obtinut mai multe premii). Eram pe felie cu producatorii filmului pentru niste piese de rap românesc si am propus Parazitii. Soundtrack-ul în sine era foarte important, fiindca aducea cu el doua lucruri la fel de importante: aparitie internationala împreuna cu nume grele ale muzicii (Peter Gabriel, Neneh Cherry, Ace of Base, Bregovici s.a.) si bani (vreo mie de dolari, suma mare atunci). Ulterior, "sarbatorind" succesul cu Cheloo într-o bodega nenorocita vizavi de consulatul Austriei, la 5 dimineata, a aparut ideea echipei. Era prin martie 1999 si peste câteva luni lansam pe piata albumul "Nici o Problema".

În ce masura i-ai influentat pe baieti ?
Când vorbesti despre colaborari de 6 ani, influenta nu este nici efect si nici cauza. Exista un proces lent de influenta reciproca, materializat în timp prin asa-numitele retete (artist-manager, artist-producator, artist-sunetist, producator-manager, etc). Ca în orice relatie: fiecare vine de-acasa cu ce are. Fiecare am învatat unul de la celalalt o multime de lucruri, bune sau rele... Mai e o chestie: commitment-ul eludeaza notiunea de influenta, cu atât mai mult cu cât, în cazul de fata, este vorba si de aport artistic. De asemenea, calitatea mea de manager si ulterior de producator, îmi oferea o libertate mare de actiune, care aducea dupa sine si putere executiva. Însa niciodata nu m-am hazardat de nebun fara sa am consimtamântul (chiar si tacit) al trupei. Daca întrebarea se refera la partea practica, m-am ocupat cam de tot, mai putin de versuri si de muzica.

Care a fost aportul trupei în privinta initierii proiectelor "Campania Anti-Playback", "Jos CeNzurA!", "Salvati Rosia Montana!", "Instigare la cultura", "Cumparati originalul" ?
Nu atât la initiere, cât la punere în practica, dar aportul lor a fost foarte mare. Practic, Parazitii au fost portdrapelul acestor campanii, foarte interesante în istoria lor ca trupa. Au avut un rol marcant si au creat niste precedente. Parazitii m-au ajutat enorm sa mediatizez aceste campanii si le multumesc.

Concertele Parazitilor contineau câteva elemente specifice: începeau cu piesa "Am comis-o din nou", continuau cu premierea de catre public a trupelor care cânta live, apoi momentul cu Freaka când rupe un vinil si îl arunca în public, etc. Cine a venit cu ideile astea ?
Mare parte, eu. Toate aceste idei/detalii se discutau ulterior în echipa, pâna cadeau toti de acord. Ideea urmarita de noi era sa se simta toata lumea bine: si noi, si publicul. O regula simpla si totusi ignorata de marea majoritate a trupelor de rap autohtone, care fac showul aproape exclusiv pentru ei. Mare greseala!

Totusi, repetarea acestor momente la fiecare aparitie live devenea monotona pentru cine asista la mai multe concerte Parazitii. De ce nu s-a încercat introducerea unor momente (ipostaze) noi ?
Partial adevarat (exemplele amintite de tine mai sus se refereau doar la perioada 2001-2002). Scopul meu initial s-a axat exclusiv pe ideea celui mai tare show de rap de la noi, ceea ce s-a si materializat. A mai existat însa si un motiv de marketing: unele faze - cele mai spectaculoase - se repetau TOCMAI ca sa le vada cât mai multa lume, ca sa creasca popularitatea trupei si implicit a aparitiilor live - foarte simplu! Însa trebuie avut în vedere ca, totodata, show-ul în sine avea si o latura educativa pentru publicul neobisnuit, nu doar ca sa iesim noi în fata. Unele lucruri cer timp... La asta se adauga elemente de piata: sursele nu sunt totusi inepuizabile la acest nivel, iar ce-i prea mult se consuma repede! Oricum, întrebarea nu-i total pertinenta, caci în permanenta apareau chestii noi, chiar daca multe episodice (stage-diving, lumini, open-mic, striptease).

"Sindromul Tourette" si "Condoleante" - albumele solo ale lui Cheloo, respectiv Ombladon. Care dintre ele crezi ca a fost mai calitativ si care s-a vândut mai bine ?
Greu de spus, iar eu nu pot fi chiar obiectiv. Povestea albumelor solo este interesanta ca geneza... Ce pot sa spun acum e faptul ca au iesit EXACT când si cum trebuiau si ca îi reprezinta pe cei doi în proportie de 100%. Din câte stiu, Ion a vândut mai mult, dar diferenta n-a fost chiar atât de mare - doar 2 premii...

Când s-a luat decizia lansarii unui "Best Of" ?
"Best Of"-ul facea parte din gameplan-ul anului 2003, urmând sa iasa pe piata dupa noul album de studio. Nu s-a materializat însa colaborarea cu Zdob si Zdub vara trecuta si atunci am decis rocada: întâi "Best Of" si abia apoi albumul nou.

Parazitii se numara printre putinele trupe de hip-hop cu albume si single-uri editate pe vinil...
Da, si sunt foarte mândru de asta. Vinilul este boala veche din copilarie (am avut primul casetofon de-abia la 16 ani, iar pick-up de la 5) si chiar nu pot sa concep smecherie în muzica fara el. Asa cum nu pot sa concep smecherie în rap cu cd-playere si pretentii de turntable... De altfel, în afara de exceptia R.A.C.L.A., toate vinilurile de rap din România au fost produse de mine, iar unele se mai gasesc la vânzare pe site.

Ai întâmpinat vreodata momente penibile din cauza trupei ?
De obicei, în urma unor aparitii publice, datorita anumitor gesturi sau reactii personale ale unuia din membrii ei. Dar nu mi-a fost niciodata rusine cu/de baieti si nici nu m-am dezis vreodata oficial, cât timp am lucrat împreuna. Consider loialitatea între tovarasi cel mai important lucru în viata.

Dar momente placute ?
Concertele. Si câteva milioane de amintiri... Una din ele are o morala frumoasa. În vara lui 2000 se lucra la "Iarta-ma", în studioul BOX aflat la intersectia Berzei cu Stirbei Voda. Venisem în Bucuresti pentru câteva zile de studio si stateam la Cheloo, în Colentina. Terminam adesea noaptea târziu, iar într-o noapte am mers pe jos pâna acasa la el, împreuna cu Ion. Pe moment a fost cumplit, întrucât eram mort de oboseala si tot drumul ala nou pentru mine (Stirbei Voda - Piata Romana - Dacia - Mosilor - Obor - Colentina) m-a chinuit, desi m-a fascinat în acelasi timp. Ulterior, am aflat si motivul acelei plimbari volens-nolens: baietii nu aveau bani de taxi si le-a fost rusine sa ma întrebe pe mine, iar eu am fost prost sa nu întreb de ce nu mergem cu taxiul. Una peste alta, drumul acela imens de lung mi-a ramas în minte peste ani.

Ce ne poti spune despre clauzele litigiului din contractul încheiat între Rebel Music si Parazitii ?
N-a existat nici o clauza de litigiu în contract.

Atunci ce anume a determinat încetarea colaborarii dintre Rebel si Parazitii ?
Câteva elemente de telenovela româneasca.

Mai tineti legatura ?
Într-un fel.

Odata cu plecarea trupei, Rebel a încetat si colaborarea cu trupa Zale...
Da. Alte telenovele... Doar ca întâi am renuntat la Zale si apoi la Parazitii, la o diferenta de 3 saptamâni.

Exista anumite obligatii pe care Zale le are fata de Rebel ?
Contractuale, nu.

Când s-a hotarât semnarea lui Bitza ?
Bitza îsi are propria istorie la noi. L-am cunoscut pe 9 martie 2000 la Timisoara, prin Ion, iar prima forma de discutie a aparut în seara de 20 iunie 2001, imediat dupa lansarea "Categoria Grea". Au trebuit sa mai treaca niste ani si sa faca piesa "Verdele meu" ca sa-l invitam în concerte cu noi, sa mai "sparga" playlistul Parazitilor (apropo de elemente noi în show). Toti am ramas impresionati de potentialul lui si era doar o chestie de timp pâna la semnarea unui contract. Apoi mi-a venit ideea remixului la "Fara tine" (impresionat de ce a facut Eminem cu piesa lui Dido), care ulterior a devenit megahitul "Vorbeste vinul". Restul e istorie...

Ce influenta au avut Parazitii asupra lui Bitza si a albumului "Sevraj" ?
Influenta mare si reciproca. Bitza a învatat foarte multe de la ei, iar el a punctat decisiv în albumul lui Cheloo. N-as numi-o totusi "influenta", fiindca oamenii pur si simplu s-au adunat din gusturi si conceptii similare. De exemplu, Bitza a venit cu muzici noi în gasca (JMT), cu melodicitate si mult feeling, plus cunostinte de pian si chitara; Cheloo a marcat niste supertobe în stilul caracteristic pe "Sevraj", iar Ombladon a fost responsabil cu ambianta (ei fiind tovarasi de mult timp). Mare pacat ca nu s-a materializat nici un featuring Parazitii-Bitza înainte sa se sparga treaba... Ar fi iesit hitul anului fara discutie, atât de tare era atmosfera din studio în acel an (2003).

Bitza nu avea în spate un trecut tocmai rebel...
Ba dimpotriva, daca vorbim de cariera si nu de muzica. Însa pe mine ma intereseza evolutia, în toate formele ei. Cum e mai bine: sa scoti albume grele de rap urmate de manele, sau etno urmat de muzica urbana nemaiascultata? Si, de fapt, raspunsul la aluzia ta este CREDIBILITATEA. A interpretului, a muzicii, a starilor transmise de el. De altfel, primul track de pe noul album trateaza exact problema din întrebarea ta, dupa cum ti-ai dat deja seama.

Pe când urmatorul album ?
Urmatorul album Bitza - cel de-al treilea - va iesi în primavara lui 2006 si va fi un proiect mai pretentios. Din pacate, nu pot sa dau detalii, dar va fi ceva ce va însemna!

Când te-ai întâlnit prima data cu muzica ?
Shiiit... La 5 ani cântam prin casa "Obladi-Oblada"... Am crescut cu Andries, Cristian Vasile, Michael Jackson, Bob Marley, folk, disco, anii '50-'80 si Elvis Presley. Ulterior, dupa revolutie, am consumat cam tot ce gaseam - foame de muzica care m-a tinut mult. Pot spune ca m-au marcat trei genuri în mod special: metal, rap si zona lounge. Profesional, primul contact a fost în vara lui '93, când am intrat în echipa la Radio Alfa din Bacau, atunci înfiintat. Activam însa deja ca party-DJ pe la petrecerile din oras, multe chiar de gasca noastra organizate.

Prima revista de heavy metal din România...
Wow! Long trip back in time... Imediat dupa revolutie, în martie 1990, la Bacau a aparut într-adevar revista "Kromm", prima din tara cu tematica de "metale grele". Noi eram o gasca de metalisti fanatici cu activitate dinainte de revolutie. Au aparut doar 3 numere, dar era un vis. Eu nu am scris de la primul numar, dar am amintiri mult mai placute, de pe când am umplut un rucsac imens cu reviste si am plecat prin tara sa le vând. O luna! Ma dadusera disparut si ai mei, si cei de la scoala (eram în clasa a 11-a). Atunci am facut primul interviu din viata mea: la Timisoara, cu trupa Cardinal. Umblam de nebun prin Oradea, Timisoara, Arad si Bucuresti; dormeam pe la prieteni ad-hoc sau pe unde apucam. Si multe altele... Un vis.

Din câte stiu, ai petrecut o buna perioada în Germania si Austria...
Între '90-'92 am locuit în Austria, unde am intrat în contact cu notiunea de "fan", în toate sensurile ei. Printre altele, Kodak m-a invitat la radio FM4 (un fel de ProFM), la emisiunea "Tribe Vibes" a cunoscutului DJ Functionist: un show saptamânal cu 2 ore de hip-hop, foarte apreciat. Ma invitasera pentru un "romanian-session" de jumatate de ora, în care urma sa prezint scena din România. Parazitii, B.U.G. si R.A.C.L.A. - câte 2 piese. Gândeste-te ca asta se întâmpla acum 10 ani. Le-a placut foarte mult si a început un parteneriat frumos de doua session-uri pe an. Prin '98, dupa o astfel de emisiune, am fost contactat de cunoscuta regizoare Barbara Albert, care tocmai pregatea un film cu un român ascultator de rap românesc drept erou principal. Colaborarea a fost fructuoasa de ambele parti si tocmai în acel moment au contribuit Parazitii cu 3 piese pe soundtrack. Pe la emisiune au trecut si ei, iar cine urmareste începutul clipului "În focuri", poate vedea acel studio si pe Functionist în persoana.

De atunci dateaza relatia cu Romano ?
Nu. Romano m-a abordat acum câtiva ani în Bucuresti pentru o simpla colaborare. Omul venise în concediu în România si ramasese impresionat de Parazitii si Pacha man. Totul a evoluat într-o frumoasa prietenie si colaborare. Anume el a aranjat aparitia Parazitilor la RAP-ATTACK în 2002 la Wupertal, când am deschis pentru Grand Master Flash. Si, daca totul merge bine, în iarna ar trebui sa va asteptati la albumul de debut al lui Romano, evident la Rebel Music. Vorbim de fondatorul G-FORCE SOUND, cel mai important label de dancehall-ragga din Germania si unul dintre cele mai prodigioase din Europa. A lucrat si lucreaza cu crema scenei internationale si e total nebun dupa muzica asta. Cine l-a vazut live stie ca-i un "one-man-show": pune muzica, cânta, danseaz─â si vorbeste cu publicul în acelasi timp. O mare placere si ca om, si ca profesionist.

Cu ce te ocupai înainte de Rebel Music ?
Am facut mai multe... Peste 20 de joburi în mai multe tari, de la gunoier pâna la "international sales manager". Cel mai mult mi-a placut sa vând ziare (Timisoara 1990), gradinaritul (Baden 1991), mass-media (România 1993-1998) si turismul international. Cel mai mult am detestat sapatul de santuri ca sa am bani sa ma duc seara la concerte (1993) si munca într-o carmangerie (1998).

În interiorul copertii best-of-ului Parazitilor - "Primii 10 Ani" - ai scris o "altfel" de istorie. Pe când o carte despre asa ceva ?
Este în lucru de mai mult timp... Se va numi, probabil, "PRIMII MEI 10 ANI" si va apare în iarna la REBELLE ARTE, cea mai noua divizie a REBEL MEDIA.

Esti casatorit? Ai o familie?
Da.

Câteva cuvinte rebele în încheiere?
Daca tot ai ales sa stii, merita-te! Traieste-ti viata, dar fii constient la ce se întâmpla în jurul tau. Ia atitudine!

Bitza

18.10.2006

Inceputa in 2004 cu lansarea lui Sevraj, cariera solo a lui Bitza a cunoscut ulterior o turnura ascendenta. Mai multe despre noul sau album Fapte bune precum si despre intreaga sa activitate [citeste]

Zale

30.08.2005

Zale nu mai e demult un nume necunoscut ascultatorilor de hip-hop romanesc. Si asta nu se intampla doar din pricina unei bune promovari a albumului Chei Verbale. Cei trei componenti ai [citeste]

Ombladon

17.10.2004

Ombladon nu mai are nevoie de vreo prezentare... Totusi, tin sa mentionez ca dupa 10 ani de munca în cadrul trupei Parazitii, eforturile sale au fost remarcate si de catre persoane din [citeste]