Alien Pimp

Scris pe 05.02.2007 de Hazee

Traim intr-o epoca in care Gnarls Barkley a ajuns pe locul 1 in topul vanzarilor din UK cu saptamani inainte ca albumul sa apara fizic pe rafturi. Cum? Datorita magazinelor de muzica virtuale, pe scurt digital downloads. Alien Pimp, fondatorul Dubkraft Records – subsidiara a Soundkraft Records a intrezarit oportunitatile acestui nou mod de distributie a muzicii si a creat label-urile mai sus amintite, o premiera in peisajul muzical romanesc, cu atat mai mult in aria muzicii electronice. In timp ce Soundkraft se bazeaza pe productii drumandbass, Dubkraft exploreaza latura electro-experimentala prin piese dubstep cu arome ambient, electro-jazz sau idm minimal techno. "The ForwarDub EP" reprezinta al doilea titlu din catalogul casei de discuri – care i-a facut pe cei de la Mixmag sa afirme in numarul din ianuarie: "Romania nu inseamna doar baticuri si carute”. Pentru a ne edifica despre ce e vorba i-am pus cateva intrebari “proprietarului"...

Cum ti-a venit ideea sa faci Dubkraft si cine mai e in spatele labelului?
Ideea a venit natural, odata cu nevoia permanenta de a nu lasa sa se risipeasca multitudinea de artisti necunoscuti, dar de calitate, cu care am contacte, plus nevoia de a coagula o anume atmosfera care pluteste deja in scena insa se disipeaza intre multe label-uri fara personalitate, chiar daca ele scot totusi muzica buna, macar ocazional. In spatele labelului nu se mai afla decat multa munca si unele ajutoare sporadice, care de cele mai multe ori vin de la artistii insisi.

Cum iti semnezi artistii si cum sunt ei platiti?
Artistii semneaza un contract destul de standard in industrie, pe care l-am elaborat inspirat de cele care mi-au fost oferite si mie. Artistii nostri pot consulta la orice data doresc graficul de vanzari si primesc un procent din profit. Cum costuri de productie nu prea sunt cand vine vorba de mp3-uri, profitul ambelor parti e o oglinda exacta a vanzarilor si nu facem, ca altii, deduceri imaginare de costuri sau alte prosteli de genul. Sunt release-uri pe piata care merg extrem de bine si artistii abia daca vad un ban, dar accepta situatia numai pentru ca labelul este respectat si respectul le revine si lor. Pe de alta parte, vanzarile noastre nu pot fi mari momentan, suntem la inceput, in schimb expunerea publica pe care o realizam e un castig urias. Oricum, deja si povestea cu respectul functioneaza si d-asta suntem abordati acum de producatori deja consacrati, care simt ca asocierea cu DubKraft e un castig de imagine si pentru ei. Clauze contractuale nu pot dezvalui, pentru ca sunt confidentiale.

Ce site-uri va distribuie releasurile?
Deocamdata digital-tunes.net fac o treaba foarte buna pentru noi si avem oferte de la mai multe alte magazine, dar contextul in care ne aflam acolo ne convine foarte mult si nu ne bazam pe oameni care dau peste noi accidental prin magazine on-line, ci pe oameni pe care ii convingem direct sa mearga la magazinul cutare si sa ne cumpere.

Ati avut vreun feedback pana acum?
Feedback-ul e naucitor de bun, sunt absolut coplesit! Practic 99% din comentarii si presa sunt de la bune in sus, incepand cu MixMag si terminand cu fani dubstep obisnuiti. Abia am inceput promovarea pentru al doilea release si deja mai toata lumea spune ca e si mai bun decat primul, desi latura sa experimentala/crossover ne asteptam sa ne aduca pierderi la audienta larga.

Ce alte release-uri aveti planificate?
Avem mai multi artisti, atat "new-comers" cat si "established", si vom incerca sa scoatem in special piese care aduc o doza consistenta de inovatie fata de productiile uzuale din zona dub/dubstep/downtempo. Mai mult n-as vrea sa ne laudam, vorbim mai incolo, cu materialu’ pe masa.

Daca mai sunt artisti romani semnati, care sunt ei?
Momentan doar unul, care insa vine din cu totul alta zona si o sa fie o supriza. Inca vreo doi bat la usa. Nu ma certati pentru discretie.

Unde va masterizati piesele?
In general luam in consideratie doar piese care indeplinesc deja calitatile tehnice necesare pentru a fi scoase pe piata, e responsabilitatea artistului sa le aduca la nivelul necesar. Uneori ma mai implic in masterizare cu cateva final touches, discret, dar in general meritul pentru cum se aude fiecare piesa apartine artistului. Si totul se desfasoara in studiourile personale.

Ce rol joaca MySpace-ul in toata afacerea?
MySpace e un instrument de marketing foarte util pentru cine stie sa-l foloseasca, pentru asta a fost el conceput, chiar daca pretinde altceva. Ne ajuta mult la comunicarea cu publicul, dar nu e singurul. Cert e ca Internetul in general e vectorul principal de comunicare cu publicul, urmeaza radioul, iar presa scrisa deja ucide mai multi copaci decat merita.

Anul trecut ai avut cateva gig-uri in afara tarii, impresii de calatorie?
Asa cum ma asteptam, vestul se plictiseste, estul petrece! Viena e grandioasa si adormita, Bulgaria e dementa totala, iar Ungaria la mijloc. Iar noi suntem departe de toate. Cam prin astea am fost. Daca incep cu detalii, n-aveti loc pe server pentru toata povestea. Hai, doar o poveste mica: unul din gig-urile din Ungaria a fost intr-un orasel de vreo 5000 de locuitori, Gyongyos (sper ca am scris bine). Eu am pus cu SKC si Chino (tot din Ungaria, nu vestitul...). La cateva sute de metri distanta, intr-un alt club, erau Chris.Su si Bratwa. La fiecare din party-uri au venit vreo 300 de oameni. Do the maths on your own!

Ce ocupatii are Alien Pimp in afara muzicii? Se poate trai din muzica in Romania?
N-are altele, tot ce fac de o vreme e music related. Si cand dorm, dorm ca sa ma trezesc cu mintea si urechea odihnite pentru muzica. Din muzichii se poate trai, din MUZICA mai greu. Eu unul am mari dificultati. Dar ma multumesc si cu lupta pentru supravietuire daca o duc pe terenuri muzicale.

Alte planuri pe 2007?
Sa devenim cu adevarat speciali in peisaj.