Urban Discipline: The Redemption

Scris pe 12.03.2005 de Nevrotik

The Discipline is back... With a vengeance. Gândurile de razbunare se ghiceau din afis, iar pentru cei ce nu sunt la curent cu evenimentele, ele erau îndreptate catre episodul cu cântec de acum mai bine de trei luni (vezi Urban Discipline: Level 4). Scopul fiind stabilit, mai erau necesare mijloacele de îndeplinire. Solutiile nu au întârziat sa apara: club Melody, 11 martie, DJ Hefe si Xsub. Spinoasa problema a sonorizarii avea sa fie plasata celor de la Open Sky Productions si, din fericire, rezolvata cu succes.

Ora 9:30 – se da startul cu DJ Hefe, care, spre deosebire de altii, a reusit sa ajunga la timp, desi venea din Bucuresti. Runda 1 debuteaza cu hip-hop, spre bucuria primilor rapperi abia sositi. În timp ce acestia profitau din plin de preturile ieftine la bar, boxele gemeau de "old school vibez": Eric B & Rakim – "Don't Sweat the Technique", Salt 'N' Pepa – "Let the Rhythm Run" sau Run DMC – "Tougher than Leather", burdusite cu garnituri de scratchuri. Totusi, abia la auzul unor piese românesti ca "Diferenta d. clasa" (Raku), "Target Practice" (Cheloo) sau "Acelasi sânge" (Pacha Man) a început lumea sa se puna în miscare. Dam un mic forward si trecem de la hip-hop, la alternative, cu acleasi Hefe. Fiind un tarâm mai necunoscut mie, n-am reperat decât: Rage Against the Machine – "Killing in the Name Of", Korn – "Blind"/"Did My Time", Limp Bizkit – "Nookie", Staind – "Mudshovel". Conform asteptarilor, populatia alternativa s-a sesizat mult mai repede decât cea hip-hop si a întins-o la un pogo pe cinste. Pletele se învârteau în aer ca MIGurile peste imas si toti se simteau deosebit de bine.

Dupa o perioada de subita disparitie în neant, Xsub îsi face aparitia putin dupa miezul noptii, alaturându-i-se lui Hefe pentru un session în doi. Tony Touch/Gang Starr – "The Piecemaker", Jedi Mind Tricks – "Neva Antiquated", 7L & Esoteric – "Watch Me", Big L – Holdin' it Down, Raekwon – "Immobilarity", Deceneu – "7 zile", Dilated Peoples – "Worst Come to Worst", Ludacris – "Eyebrows Down" au precedat o noua repriza de rock, de aceasta data si mai dura: System of a Down – "Toxicity", Korn – "Ya'll Want a Single"/"Good God", 40 Below Summer – "We the People", Soulfly – Prophecy, dar si autohtonele Coma – "În mine în soapta"/"Stai", Narkoma – Better than Me, Implant Pentru Refuz – "În interior". Printre multii "alternativi" prezenti s-au numarat si doua figuri ale scenei clujene: Mihnea Blidariu (Luna Amara) si Razvan Crivaci.

Hefe s-a retras discret, lasându-l pe Xsub la platane. Au urmat schimbari rapide de stil si chiar piese hibrid rock/hip-hop (Faith No More & Boo-Yaa Tribe – "Another Body Murdered"), gustate din plin de audienta si chiar de responsabilii localului, care nu s-au sfiit sa se manifeste în spatele barului. Spre dimineata, cei aproximativ douazeci de oameni ramasi pe baricade au mai putut auzi Dr. Dre & Snoop Dogg – "Deep Cover"/"The Next Episode", Ice Cube/Mack 10/Ms. Toi – "You Can Do It", Method Man/Limp Bizkit - "N 2gether Now", Eric B & Rakim – "Paid in Full" (7 Minutes of Madness – Coldcut rmx), precum si un live scratch session pe piesele lui Notorious BIG ("Kick in the Door", "Rap Phenomenon" sau "The What"), pentru a marca cei 8 ani de la trecerea lui în nefiinta (R.I.P.). În cele din urma, Biohazard & Onyx – "Judgement Night" a marcat sfârsitul party-ului. Xsub a aprins lumina în aplauzele celor ramasi, în timp ce noi ne strângeam lucrurile, pregatindu-ne de plecare.

Asadar, primul party fara probleme: sonorizare excelenta (big up to Open Sky) si lume pusa pe distractie (aproximativ 140 de bucati). Urban Discipline s-a întors si intentioneaza sa ramâna. Doresc sa multumesc, în încheiere, tuturor celor implicati: partenerilor media, lui Tamaka, Sorin, Obuzu, Xsub, DJ Hefe (we owe you a big one!), Dray... Daca am uitat pe cineva, e numai vina mea...

REDEMPTION COMPLETE.

Urban Radiation II

04.06.2005