TM03Base

Scris pe 12.10.2003 de Hazee

Joi 9.11.2003
Am fugit la Timisoara înca de joi sa prind party-ul de warm-up din Evolution, organizat în colaborare cu AnonimTM. Miscarea a început pe la zece cu Leizaboy, unul din noii membrii Anonim. Din pacate, noi am ajuns abia pe la 12 si ceva, când tocmai începeau Flip (Breaklogic, Belgrad) si MC Milovan (Mistakemistake, Belgrad) sa dezlantuie furia unor nu-skool breakz. Foarte tehnic, Flip, a doua oara anul acesta în Timisoara, a pus de toate: de la funky la tribal la tech sau trancey breakz. D-l Milovan m-a uimit total prin flow si atitudine, reusind sa anime pe toata lumea, în clubul devenit neîncapator. A urmat Klin, al doilea newcomer Anonim, cu un set de drumandbass oscilant între liquid, brasil-latino si mai nasty (High Contrast, Dillinja, Peshay). Lumea a fost numai bine încalzita la intrarea lui Trigga (Infamous Massive, Bucuresti), care a împins la limita frecventele joase cu un set asteptat de dark&steppa, cu câteva momente de respire ("Capoeira in the Sun…"). Dudu (AnonimTM) nu s-a lasat mai prejos, continuând asaltul. Spre dimineata a început un back to back ucigator între Klin, Trigga si Dudu, încheiat cu un bootleg proaspat la "Crazy in Love" (Beyonce), aproape de ora sase... si asta a fost doar warm-up-ul...

Vineri 10.11.2003
Înca o data am fost surprins de organizatori pentru ca au reusit sa gaseasca o asemenea locatie, as spune perfecta pentru acest gen de event. Anul acesta au fost, pentru prima data, trei scene (ultima fiind de chill). La Scena 1 s-au proiectat filme manga, multumita manga.ro.

Scena 1 a fost deschisa de Seb (Infamous Massive), care a intrat în forta cu breakz, în timp ce la Scena 2 se producea un alt bucurestean de vaza, Marika. În continuare, au urmat Emohi & K1 (Franta) si respectiv, la Scena 2, Sunday People (Sofa Music, Bucuresti). Ambele "ansambluri" au coborât putin ritmul, francezii având un set mai experimental, dar care a prins. La Scena 2 au continuat Makunouchi Bento cu DJ Dox la platane, urmati de Roli Breaker (AnonimTM), care a devastat pur si simplu cu setul sau, eclipsându-l ca atmosfera si vibe pe Rhadoo (Bucuresti), tocmai aparut la Scena 1. Dupa acesta au urmat mult asteptatii Suie Paparude (Bucuresti), cu un Michi nou-nout (?), un Dobrica si Junkyard în mare forma. Au cântat aproape toate piesele de pe noul album ("Atac la Persoane"), scotând oamenii din minti (în sensul bun). Si la Scena 2 era ceva animatie datorita lui Toxic (Codex, Belgrad) care a pus breaks. Ungurii Deckflash & Sikztah (Watchthemix, Budapesta) nu au mai ajuns, la Scena 1 ramânând la munca Josef Sedlon (Praga), ce a alternat breaks cu progressive. La Scena 2 s-a schimbat ritmul datorita lui DJ Mike (Bucuresti), "taticul" Sofa Music, care a delectat cu un melanj de brasil-electro si samba-funk, foarte classy si dansante. Si-au facut apoi loc sonoritati mai dure – psy-trance de la Dharana (Cluj) si minimal techno de la Zino, tot clujean.

În paralel, la Scena 3, loc de chill la propriu, au prestat, prin rotatie, Mike, Waka X (Makunouchi Bento) si Leizaboy. Downtempo, dub, combinate cu proiectii psihedelice si frigul ce se strecura de undeva din spate, au facut din cea mai mica sala un loc perfect de relaxare si revenire.

Sambata 11.11.2003
La Scena 1 a deschis Sensorship (TMBase) cu breaks de calitate, în timp ce la Scena 2 au fost cei selectati în urma demo-urilor primite, printre care Mr. Pit (Timisoara). I-am asteptat cu nerabdare pe Pnal (TMBase), urmatorii la Scena 1, care au cântat piese noi, dar au fost dezavantajati putin de sonorizare. La Scena 2 erau constantenii de la Urban Fear, urmati de live kru-ul UNU' (Bucuresti), cu Tavi si Utu de la B.A.U. + Dox. La Scena 1 au aparut Atomic Hooligan, Jay Cunning si MC Ziggy (Menu Music, Londra). Nu mai stiam ce sa fac, unde sa ma duc... UNU' au rupt pe toata lumea cu un live drumandbass, scratching de calitate si dirty analogue sounds (traiasca Vermona!), în timp ce Atomic Hooligan si Jay Cunning numai ca nu se dadeau peste cap la Scena 1: au împartit viniluri promo, au facut scratch-uri cum n-am mai auzit, au avut piese proaspete... Doua sali pline, în delir! A fost, cred, punctul culminant al serii. Atmosfera era înca incendiara când a aparut SUV (Full Cycle, Bristol) cu MC Verse, care nu au dezamagit, încântând pe toata lumea cu un drumandbass mai latino-brasil-funky. Am recunoscut doar un DJ Andy – "Copacabana" (Phuturistic Bluez). Un set impecabil, happy si uplifting. Pe la Scena 2 s-au perindat încet Euphonic Base (Viena) si Alex S (TMBase), primii cu drumandbass, respectiv hard-trance. Era cinci dimineata când a intrat Trigga, the dark side soldja, cu înca un set distrugator, urmat de Snow (Zoom Out, Cluj). La Scena 2 se auzeau breaks, Mr. Haute Culture (aka Dobrica - Suie Paparude) fiind în mare forma. Dupa acesta am si plecat, frânt dar fericit si cu bateriile încarcate de atâta muzica de calitate... La Scena 3 nu prea am ajuns, din pacate, sâmbata…

CONCLUZII?
Ce-as mai putea spune? Pozele de pe site-ul tmbase.ro si drumandbass.ro sunt foarte elocvente… Lume multa, din toata tara, cu chef de distractie, niste "security-guys" aproape nevazuti si un pret al biletului imbatabil pentru un program muzical eclectric – câteva atribute ce fac din festivalul TmBase din 2003 cel mai mare eveniment muzical alternativ (si independent) al anului. Aproape ca nici nu m-am simtit în România! Sa traiasca si sa fie sanatosi toti cei care au pus umarul si sufletul ca festivalul sa aiba loc si de aceasta data: organizatorii, sponsorii, artistii, publicul.

TMBase Workshop 2007

11.03.2007

Intr-un peisaj primavaratic cu multe "event"-uri a rasarit si cea de-a patra editie al unicului atelier dedicat scenei de muzica electronica din Romania, organizat de catre TMBase. Dupa trei [citeste]

TMBase Session 17

03.02.2007

Deşi se spune că doar "toamna se numără bobocii", TMBase contrazice frecvent dictonul cu sesiuni electronico-muzicale, împănate in prag de primăvară cu ateliere de muzică [citeste]