Scris pe 19.09.2004 de Hazee

Shusha Night este un concert de muzica live in care se intalnesc pe viu, fata-in-fata, 10 grupuri si peste 35 de muzicieni romani si britanici, in cadrul festivalului UK-RO 2004, sunt cuvintele Gabrielei Massaci (director Marketing si Comunicare, British Council Romania), in brosura de prezentare a evenimentului. Un concept potrivit si pentru aniversarea a 70 de ani de British Council in Romania, carora le datoram multumiri, macar pentru sprijinul oferit in aducerea multor nume mari in Romania.

Cu o seara inainte, tot prin zona Romexpo, a fost si Tiësto – sonorizare impecabila, sute de oameni la coada, gata sa plateasca intrarea de 500 de mii. La Shusha (oare de ce au ales numele asta?) sonorizare de kkt, sute (mii?) de oameni si gratis… MC a fost George Vintila, care s-a impus, firesc parca, drept succesorul lui Octavian Ursulescu, in degeneratia urmatoare.

Am pierdut, din pacate, Sunday People si Shukar Collective, dar am ajuns la fix pentru a-i prinde pe Suie Paparude, in mare forma. Aflati acasa, baietii au facut show. "Iarba verde", "Atac la persoane" sau "Hard Dub" au incalzit populatia la fel de bine ca si piesele noi: "Scandal" (care va avea si un videoclip in curand) sau "White Style". Au urmat Olympic Lifts, dupa un scurt sound-check. Muzica practicata de acestia e un blend inovator de scratching, funk, sampling si muzica electronica, spune brosura. Ce au cantat cei trei baieti, ajutati de un DJ cu FX si scratch-uri, un tobar si un chitarist, a fost un amalgam ce aducea a Beastie Boys combinat cu Chumbawamba si ceva influente irish. Nu prea au prins, nu s-a inteles mai nimic – poate si din cauza sonorizarii, pe care o voi mai injura de cateva ori pentru ca a fost execrabila. Apare pe scena, pentru un mic speech, ambasadorul Marii Britanii la Bucuresti, vorbind ceva intr-o romana pe care numai el o stie: iar nu s-a inteles nimic. Noroc cu d-nul Vintila, care a mai dres situatia. In continuare, Zale au facut incalzirea pentru Parazitii, cantand cateva piese de pe albumul de debut, pregatit sa apara curand la Rebel Music. Respect pentru flow-ul lui Raku si Yolo, Christu a fost (din nou) stangaci la platane, dar a iesit bine. "Miscarea hip-hop se misca" au fost ultimele cuvinte ale lui Raku, lasand sala in delir si facandu-ma sa ma gandesc la imensa popularitate de care se bucura Parazitii, un procent important din public fiind adus de ei. Dupa cateva minute de suspans au intrat si acestia pe scena, cu obisnuita piesa de deschidere, "Am comis-o din nou". Cheloo si Ombladon, cu Freakadadisk la platane, au cantat piese si mai vechi si mai noi, dar si de pe albumele lor solo. Toamna aceasta vor lansa un best of, care va aniversa 10 ani de existenta. I-am reperat, in public, pe Vexxatu si Puya urmarind curiosi concertul. Pauza din nou, se schimba sculele si o parte din public, trebuie sa apara The Freestylers. Acestia au cantat intr-o formula oarecum restransa: Matt Cantor (bass), Aston Harvey (keys & FX), Andrew Galea (tobe), un MC neidentificat (nu Navigator!) si July la voce. Majoritatea pieselor cantate au fost de pe proaspatul album "Raw As F**k", condimentate cu succese mai vechi. A fost un performance fara greseala, "Push Up", "Punks", "Get a Life", "The Slammer" sau "The Calling" facand deliciul publicului. James Zabiela, nr. 11 in topul revistei DJ Mag, a avut un mic ghinion, pierzandu-si toate vinilurile pe traseu, asa ca a mixat pe cd-uri. Un set echilibrat si dark, oscilant intre progressive breaks si techno, cu interventii FX si piese clasice (Prodigy - "Poison"). Am remarcat un bootleg breaks foarte reusit la "Inner City Life" - Goldie. Hybrid au continuat pe aceeasi linie, breaks si prog destul de hard, intr-un set back-to-back Mike Truman si Chris Healings. Haute Culture alias Mihai Dobre nu a mai pus muzica, decat la after-hours - altundeva, timp in care eu eram deja in tren.

O initiativa laudabila, care se poate prelungi cu proiecte creative noi in anii ce urmeaza, din partea British Council. Prezenta unei verigi slabe in sistem s-a concretizat in sonorizarea extrem de slaba, fapt care a si umbrit partial entuziasmul initial. In rest, toate bune, de la concerte, la visuals (asigurate de maestrul Flat-E, emblema vizuala a Warp Records) si locatie. In plus, unde mai ai ocazia sa iti iei bere stand la coada dupa Freestylers sau sa astepti la wc dupa Olympic Lifts? Atmosfera degajata, public foarte divers - oameni veniti de peste tot din tara, imi vin in minte concertele Prodigy, Moby sau Faithless

Sirnaville Arts & Crafts Festival

27.08.2009

Sirna (de fapt se citeste Shirna) este un sat situat intre comuna Ciolpani si Puchenii de Jos, in judetul Prahova, la o aruncatura de bat de DN1 si 40 kilometrii de zgomotosul Bucuresti. [citeste]