Nights.Ro Awards 2004

Scris pe 13.02.2005 de Cypher

Încep aceasta cronica cu regretul ca numele grele ale scenei mondiale de breakbeat ce au poposit pret de un party pe plaiurile mioritice se pot numara înca pe degetele de la doua mâini. Daca întrebi un fan breakbeat englez "Ai ascultat Plump DJs?", ai mari sanse sa primesti un raspuns afirmativ. Punând aceeasi întrebare unui fan din România, raspunsul va fi de asemenea "da". Diferenta este ca primul i-a vazut probabil în actiune, pe când cel de-al doilea, în 99% din cazuri, s-a multumit cu câte un "The Gate" sau "Bullet Train" auzit la manifestarile underground de prin tara. Dar, cum speranta moare ultima, Nights.ro ne-a oferit ocazia de a-i vedea de aproape pe cei doi britanici în elementul lor, adica în spatele decks-urilor. Si nu oricum, ci în cadrul unui eveniment de importanta pentru muzica electronica din România - decernarea premiilor acordate de site-ul sus-mentionat.

Gazda evenimentului – Kristal, cel mai mare club din capitala si unul dintre cele mai mari din tara, a carui prag l-am trecut în jurul orei 0:30. Dupa câtiva pasi de-a lungul unui coridor, m-am pomenit într-un adevarat ocean de lumina, fum, sunet si miscare. Ca un first-timer ce eram, am ramas impresionat de dimensiunile, dar si de dotarea tehnica a clubului, începând cu luminile si cele peste 15 ecrane pentru proiectii si terminând cu sound-systemul Dynacord ce te facea sa vibrezi la propriu.

Un mic popas de (re)alimentare pe la bar si am început sa scrutez orizontul dupa cunoscuti, cu o ureche la beat-urile revarsate din difuzoare, mixate de Rhadoo. Acesta nu si-a dezamagit fanii, servindu-i cu o portie consistenta de progressive house, ce a animat destula lume pe parcursul urmatoarelor doua ore. Revenind la periplul meu, mare parte din "floarea" muzicii electronice bucurestene era prezenta si surprinzator, Timisoara reprezentata prin Ufo, Qweza, si Alex Samant (TM Base), dar si Roli Breaker, membru AnonimTM. Aveam sa aflu motivul prezentei lor în jurul orei 2:30, când Rhadoo a predat stafeta lui VJ Andrei (TV K-lumea), însarcinat sa anunte premiile la trei categorii. Astfel, cel mai bun club din tara s-a dovedit a fi Kristal, iar cel mai "apropiat" brand de clubbing a revenit Kent. Dupa câteva cuvinte din partea celor doi reprezentanti, pe scena a urcat Florin Unguras aka Ufo, ca sa primeasca premiul pentru cel mai bun eveniment al anului – TM04Base. Eu, cel putin, consider aceasta un pas înainte pentru muzica electronica din România si, mai mult, un semnal important ca exista loc si pentru alte genuri de muzica decat progressive house. Ulterior aveam sa aflu ca mai devreme se decernasera si premiile pentru cel mai bun DJ (acelasi Rhadoo), precum si pentru cel mai popular (Internullo) sau cel mai bun debutant (Raresh), în urma votarii organizate la fata locului.

Odata premiile înmânate, discursurile rostite si felicitarile adresate, urcara într-un cor de ovatii Lee Rous si Andy Gardner, cei doi Plumps. Un început domol, în ton cu asteptarile publicului, urmat de un crescendo pret de o ora, pentru a exploda pe la 3:30. Cum însa dupa explozie nu mai ramâne mare lucru, cea de-a doua parte a setului a fost marcata, din punctul meu de vedere, de o oarecare incoerenta, manifestata prin selectia facuta dupa sistemul "una calda, una rece". Mai exact, cum se termina o piesa mai dansabila, cu bassline greu si linie "catchy", începea alta ceva mai seaca si minimalista. De aici se pot trage doua concluzii: ori Plump-ii au foarte multa experienta si au "citit" publicul amator de beat-uri mai downtempo si progressive, reactionând în consecinta, ori pur si simplu au vrut sa faca un amestec doar partial reusit de funk, electro si proggy. Cât despre tehnica, inutil sa spunem ca a fost ireprosabila, cu întreruperi bine plasate ce au ajutat la mentinerea unui element de imprevizibilitate, foarte bine venit. S-au facut auzite multe productii proprii, si mai noi si mai vechi, multe de pe albumul "Eargasm", dar si cele doua noi single-uri "Get Kinky" si "Pressure", programate sa apara la Finger Lickin' Records în luna martie. De asemenea, remixuri facute de si dupa ei, doua exemple fiind Rennie Pilgrem – "Some Place Funky" si Freestylers – "Push Up". Distractia a continuat pâna în jurul orei 4:30-5:00, când cei doi si-au luat la revedere într-un nou cor de ovatii, cedând platanele lui DJ Pionu.

Ca sa concluzionez, o seara ok, vibe pozitiv si atmosfera placuta, dar se putea si mai bine. Astept cu mare interes sosirea altor nume din scena breaks, deoarece însasi alegerea Plump DJ-ilor ca headlineri pentru un asemenea eveniment demonstreaza mare interes pentru asa ceva si poate o schimbare a gusturilor publicului suprasaturat de 4/4. Având în vedere reactia publicului la ce au avut ei de oferit, se poate spune ca scena mainstream de electronica este în plina miscare. O întrebare mai ramâne: "Încotro?"...

Breakbeat Nights: Plump DJs

17.02.2008

Pentru a 4-a oara beat-uri grase la noi. Grase de tot. Atat de grase c-am slabit cu totii vreo 3 kile numai ascultandu-i. Chiar si acasa, [citeste]