Lansare Bucharest Chills & Thrills

Scris pe 04.11.2004 de Cypher

Despre Bucuresti se poate spune (pe buna dreptate) ca este destul de sarac în materie de evenimente dedicate muzicii electronice, iar când vine vorba de productie, lucrurile stau si mai prost. Cu toate acestea, la intervale regulate de timp, se mai petrece câte ceva ce sparge monotonia instaurata în urbea de capatâi a tarii. Lansarea Bucharest Chills & Thrills a fost cu siguranta un astfel de "ceva".

Compilat de catre Silviu Costinescu (aka Sonic Tonic aka Alien Pimp) si Mihai Mitran, lansat la labelul independent La Strada Music, BC&T este un produs special din mai multe puncte de vedere si aduce un suflu nou în scena downtempo bucuresteana, dar si nationala. Nu voi trata mai pe larg continutul CD-ului în sine, acesta urmând a face obiectul unei recenzii; în schimb, ma voi concentra asupra serii de 4 noiembrie, când a avut loc la libraria si ceainaria Carturesti lansarea propriu-zisa.

Ora oficiala de începere fiind 18:00, am ajuns cu 10 minute înainte, la timp sa vad câteva fete cunoscute, sa salut niste lume si sa primesc un promo de la Alien Pimp. Dupa câteva mici conversatii, am intrat în librarie, de unde razbateau sonoritati placute cu accente de funk si jazz. Urmând sunetul, am ajuns într-una din camerele din spate, unde Electric Brother mixa piesele downbeat, pregatind sufleteste lumea pentru concertul live ce avea sa urmeze. Pe un perete erau proiectate diverse fotografii realizate în timpul "manufacturarii" CD-ului si, din lol în loc, informatii despre cei prezenti pe tracklist. Între timp, si-au facut aparitia toti artistii ce apar pe compilatie iar lumea, din lipsa de scaune, s-a asezat direct pe podea. Scena, departe de a parea deplasata, se integra perfect vibe-ului - o atmosfera relaxata, unde te simteai imediat în largul tau, fara teama de a cadea în ridicol, precum la alte evenimente asemanatoare. Câteva minute mai târziu, sala s-a dovedit a fi neîncapatoare, câteva grupuri razlete ramânând pe dinafara sau ascultând din usa ce se vorbea înauntru.

Putin dupa ora anuntata, Alien Pimp a facut o scurta prezentare a CD-ului si a artistilor prezenti, punctata de unele (nu prea multe) întrebari din partea publicului. Astfel am putut afla despre cele doua colaborari internationale de pe album (Gunhill în cadrul proiectului "WeAreNotSure" si Troyer pe un material înregistrat live cu Electric Brother în timpul Zilelor Vienei la Bucuresti), despre felul în care acest proiect încearca sa ofere o imagine cât mai detaliata asupra scenei downtempo bucurestene, despre release-urile a 9 dintre piese în premiera, precum si alte informatii despre fiecare proiect în parte.

Probabil constient de faptul ca multi venisera pentru a auzi muzica, Alien Pimp a restrâns lungimea prezentarii ca sa predea microfonul Martei Hristea, care împreuna cu Vlaicu Golcea a fermecat audienta cântând piesele prezente pe compilatie si nu numai. Proiectiile s-au schimbat iar scenele din natura complimentau si mai mult atmosfera, dând un plus de buna dispozitie. Multi dintre cei prezenti s-au raspândit si în restul camerelor, dornici sa arunce un ochi peste cartile, albumele si DVD-urile (excelente, de altfel) ce umpleau rafturile librariei sau sa bea un ceai a la Carturesti, fapt ce a permis accesul unui numar ceva mai mare de oameni în sala cu pricina. Locatia s-a dovedit a fi foarte inspirat aleasa, fiind unul dintre acele rare locuri fara urme de snobism intelectual, dar cu un rafinament aparte. Muzica, departe de a fi unica atractie, s-a dovedit a fi doar componenta principala al melanjului senzorial (si, de ce nu, emotional), ce a dat o anume amprenta unei seri de miercuri foarte reusite. Daca stam sa ne gândim, acest gen de muzica este de multe ori apreciat tocmai pentru fundalul deosebit pe care-l ofera anumitor activitati...

Dupa câteva melodii, cei doi membri ai proiectului Ciot au încheiat prestatia live a serii, lasându-i pe Alien Pimp si Electric Brother la CD-playere sa continue în aceeasi linie relaxata, cu piese de la Kruder & Dorfmeister, Gotan Project si alte nume binecunoscute amatorilor de ritmuri cu bpm jos. În cele din urma, am parasit Carturesti-ul în jurul orelor 20-20:30, simtindu-ma mai bine si asteptând cu nerabdare sa savurez compilatia în intimitatea propriei locuinte. O seara speciala, o lansare reusita si un vibe pe masura. Constat ca în mijlocul atâtor party-uri salbatice de drum&bass si breakbeat, un eveniment de acest gen este exact ceea ce ai nevoie pentru a-ti reîncarca bateriile si a te face sa apreciezi si mai mult genurile sus-mentionate. Multe multumiri organizatorilor pentru o seara minunata si la mai multe evenimente de acest gen pe viitor.

Concert Killa Kela

11.11.2006

Unii zic ca ar fi al cincilea element. Si alaturi de cele 4 deja clasice, devine din ce in ce mai recognoscibil in constientul colectiv ca fiind parte din cultura hip-hop. Fara vreo legatura [citeste]

Concert One Self

10.09.2006

Ne aflam in drum spre White House. Ajuns-am in ograda Atheneului in jurul orei 10:00, unde One Self tocmai se indreptau spre a lua o gustare. Parand cam osteniti, i-am intrebat spontan, [citeste]