Lansare Anonim - Hai sa vorbim

Scris pe 15.04.2005 de Cypher

Povestea incepe intr-o zi din iunie 2001, cand albumul Categoria Grea, semnat Parazitii, vede lumina zilei la defuncta Alpha Sound. Dupa cum deja ne obisnuisem, albumul avea ceva in plus fata de celelalte si anume o actiune in premiera pentru muzica romaneasca : ultimul track de pe album era un instrumental, adresat tinerelor trupe de hip-hop. Parazitii invitau astfel toate trupele fara posibilitati sa isi inregistreze vocile peste si apoi sa le trimita demo-ul. Rezultatul s-a concretizat intr-o melodie aparuta pe Irefutabil numita, cum altfel Actiunea Instrumentalul. Alaturi de eternii Ombladon si Cheloo, pe ea apareau cinci trupe, posibile "tinere sperante" (ca sa folosesc o expresie mai oldschool) ale rap-ului romanesc. Printre ele, doi MC pe nume Zekko si Guess Who, pe numele lor din buletin Dragos si Laurentiu.

Trecem peste lunile de munca asidua din studio, peste piesa Anonim aparuta pe Sabotaj si peste aparitiile lor in deschiderea concertelor Parazitii, deseori impreuna cu Spike. Si astfel ajungem la ziua, sau mai precis noaptea de 14 aprilie 2005 cand Anonim isi lanseaza oficial albumul, intitulat Hai sa vorbim. Locul crimei - un club unde multi dintre noi am ars nopti si le vom mai arde de acum inainte - Fire.

Odata ajuns si trecut de check-ul de la intrare, n-am zabovit prea mult la parter si am coborat direct in infernul aflat cu un etaj mai jos. De ce infern ? - desi a devenit deja locul traditional de sustinere a concertelor Parazitii, Fire este mult prea mic si inghesuit pentru a te desfasura in voie, iar la cei cateva sute de oameni prezenti, in dreptul scenei nu aveai loc sa scapi un ac. Pe de alta parte, odata ajuns la scena, orice calatorie pana la bar pentru "realimentare" este o aventura in toata legea. Dar trecand peste acest punct in minus sa incepem cu cele in plus...

Ca la orice lansare, au existat invitati, iar lista acestora s-a suprapus in mare masura cu cea a invitatilor de pe album. Astfel, au fost prezenti Spike si in mod normal, cei trei Paraziti, dar despre asta, putin mai incolo...

In momentul in care am coborat, m-a lovit un beat greu ce m-a facut sa-mi indrept pasii spre scena unde Dox mutila ceva ace de pickup, tinand crowd-ul ocupat. Mai un Non-Phixion, mai un Thirstin Howl si vine si momentul aparitiei celor doi. Aparitie ce s-a produs in jur de ora 22.00, in ovatii, aplauze si maini ridicate spre cer/tavan. Cu Freaka la platane, Anonim la microfoane, semnalul inceperii nebuniei a fost dat. Prima piesa - chiar melodia ce da titlul albumului - Hai sa Vorbim. Dupa care a urmat un "trip" prin tot restul albumului - nu mai retin exact toate melodiile si ordinea lor, dar doua ce au ramas imprimate pe cortex sunt Inghetata, care daca nu ma insel, va avea parte si de un videoclip, si Aspiratii feat. Spike. Sala le primeste nesperat de bine, aceleasi ovatii, multe maini pe sus si scandari de "Anonim, Anonim". Nu m-am putut totusi impiedica sa observ o oarecare... stinghereala sa-i zicem din partea Anonimilor, pe care insa o pun pe seama lipsei de experienta in concerte, lucru mai mult decat remediabil in timp. Dupa care, candva in cea de-a doua parte a concertului urca Parazitul nr. 2 pe scena, si anume Cheloo, pentru a canta featuring-ul sau de pe album, Hidrobicicleta. Aceleasi urlete si ovatii, de data aceasta ingrosate ca numar. Continuand oarecum aceeasi linie, Cheloo slobozeste asupra salii primele versuri din Sindromul Tourette, sustinut de Guess Who pe refren. Reactia ? De prisos sa comentam. Trecere excelenta spre "cantecul de lebada" Anonim pe seara respectiva, si anume deja binecunoscuta Extrema a zilei. De data aceasta fara jobene, frac, sau albine, dar cu multa atitudine, cei doi debutanti predau scena veteranilor Parazitii, care de la Vicii pana la Minte-ma, fac un tur de forta, impingand publicul la a-si cheltui si ultimele rezerve de energie. Urmeaza parasirea de-a dreptul glorioasa a scenei, urmata de postere autografiate Anonim impartite cu darnicie.

In pauza am reusit sa schimbam cateva pareri cu cei doi:

In ce masura v-au influentat Parazitii (atat ca sound cat si ca imagine) ?
Am ramas cu "sechele" din cauza "pixului" pentru ca ne-au mazgalit toate textele in primii 2 ani de cand ne-am cunoscut, in rest a existat si va fi libertate "artistica", nu a fost nimic la modul: "Ba faceti asa si asa!!!" Era logic ca Parazitii sa isi puna "amprenta si numai amprenta" pentru ca suntem produsul 20CM Records (labelul lor).

Cat la suta din ideile de pe album au venit din partea voastra, si cat din partea celor de la Parazitii ?
Pentru toti care se indoiesc ca noi am putea face versurile ii rugam sa consulte coperta, acolo scrie mare la fiecare piesa "text: Anonim". Avem colaborari cu Parazitii, Spike, DJ Undoo care si-au pus ideile doar pentru bucata lor. Extrema zilei a fost gandita impreuna cu Parazitii.

Ce studiati ?
Momentan liceul insa va urma sigur si o facultate.

Ce parere au parintii vostri despre ceea ce faceti ?
Prima oara au crezut ca e o joaca, "noi ne-am facut ca ploua", pana cand le-am spus ca va urma sa scoatem un album cu limbaj explicit. Conceptia lor e simpla: sa nu ii faci de ras pe gratis.

Cum v-ati simtit la lansare ?
A fost tare, multumim celor care ne-au onorat cu prezenta. Singura surprindere foarte placuta a fost ca toti stiau versurile ceea ce ne-a impulsionat sa dam din noi tot ce putem.

In urmatoarele concerte veti canta alaturi de Parazitii sau veti avea si reprezentatii strict Anonim ?
Vor urma in vara asta 10 concerte alaturi de Parazitii, iar concerte stric Anonim vor fi cu siguranta... atat cat organizatorii ne vor contacta noi vom fi acolo.

V-ati gandit ca pe viitor sa co-optati un DJ in trupa ?
Cu siguranta va exista un DJ, il cautam deja de cava timp. Vrem unul de varsta noastra cu dorinta de munca, dar pana la el Freaka ne va zgaria urmatoarele albume.

Concluzii finale si irefutabile ? Un eveniment foarte reusit, ce scoate la iveala un suflu nou in sanul miscarii hip-hop, un suflu de care aceasta are mare nevoie. Asteptam Anonim v 2.0. Iar daca este sa vorbim despre prestatia lor, pe langa punctele bune demonstrate joi seara (flow, versuri etc.) se observa doua lucruri - in primul rand o oarecare lipsa de experienta apropos de concerte, care insa se va rezolva foarte probabil cu timpul, iar in al doilea rand mana formativa a Parazitilor la anumite capitole (prezenta scenica, interpretare etc.). Cu toate acestea, mi se pare gresit sa spui ca Anonim sunt o clona Parazitii, cel putin in concertele live. Cat despre album... asteptati recenzia ce va veni cu siguranta.

Concert Killa Kela

11.11.2006

Unii zic ca ar fi al cincilea element. Si alaturi de cele 4 deja clasice, devine din ce in ce mai recognoscibil in constientul colectiv ca fiind parte din cultura hip-hop. Fara vreo legatura [citeste]

Festivalul Peninsula 2006

31.07.2006

Odata cu terminarea celei de-a patra editii a Peninsulei, putem vorbi de o asa-zisa traditie in ceea ce priveste festivalul din orasul de pe malurile Muresului. Pe langa aceasta, un alt [citeste]