Scris pe 01.08.2005 de Nevrotik

Ajuns la a treia editie, festivalul Peninsula 2005 a fost un succes real. Daca anul trecut, programul muzical nu s-a dovedit a fi foarte convingator in privinta genurilor urbane, anul acesta organizatorii au invatat din mers, aducand imbunatatiri semnficative exact acolo unde era nevoie. In consecinta, am vazut un line-up impresionant, cu artisti din toate genurile muzicale (rock, hip-hop, electronica). Totodata, oferta a inclus o mare varietate de activitati culturale, distractive sau sportive. La fel ca si in 2004, manifestarile s-au desfasurat la doua scene (Weekend si Mures) si cateva corturi dintre care, il mentionam pe cel numit Evoline.

Scena Mures, a primit responsabilitatea gazduirii majoritatii invitatilor din lumea muzicii urbane, drept urmare relatarile noastre se vor indrepta in mare parte catre aceasta scena. Gojira & Kosak au constituit primul punct de atractie al serii de miercuri, insa din cauza faptului ca nu apareau pe afis multa lume nu a constientizat prezenta lor in program. Concertul Suie Paparude a fost precedat de "DJ set"-urile lui Dobrica si Michi, seturi ce au incalzit lumea adunata in numar mare. Mai tarziu, Junkyard li s-a alaturat celor doi pentru pentru reprezentatia live propriu-zisa. Piesele de pe albumele mai vechi ("Atac la persoane", "Iarba verde de acasa") s-au imbinat cu cele de pe albumul "Scandalos" ("White Style", "Scandal") rezultand un show frumos, rasplatit din plin de catre cetatenii prezenti. In continuare, mai bine de o ora ne-a tinut compania DJ Marika (Selectro, Bucuresti). Omul a beneficiat de o atentie speciala din partea noastra, deoarece il urmaream in premiera. Astfel, lucrurile bune pe care le auzisem despre dansul nu s-au dezmintit si am asistat la un set exploziv si eclectic in acelasi timp (breakbeat melodic cu influente electro sau chiar electroclash - e.g "Alternosfera - Wamintirile (D-Laid & Haute Culture Remix") sau "The KLF - What Time Is Love"- Tricknology Rmx). In spatele nostru un grup de "los paysanos" alfati sub incantatii bahice se manifestau zgomotos. I-am igorat... Alien Pimp (SoundKraft Rec, Bucuresti) a incheiat seara cu un BPM ceva mai ridicat, oferindu-ne ultimele noutati din lumea drumandbass-ului. O data cu apropierea orelor diminetii, s-a mai taiat din volum, incercandu-se trimiterea populatiei la somn. Noi am aruncat o privire la cortul Evoline unde era programat un party hip-hop. Aici o trupa din tara vecina (2 MC + 2 DJ, nu le-am retinut numele), desfasura un program in limba materna. Prestatia MC-ilor nu se poate califica nicicum (limba lor este o necunoscuta totala pentru mine), insa cei doi DJ au lasat o impresie buna dovedind calitati reale in manuirea platanelor. Am parasit Complexul Weekend in jurul orelor 5 dimineata, multumiti de cursul evenimentelor. Era doar inceputul ...

(Joi). O scurta vizita prin complex a scos la iveala numarul impresionant de corturi din campingul special amenajat (1600, daca ar fi sa dam crezare zvonurilor). In timpul zilei, lumea prezenta beneficia de actiuni multiple menite sa alunge plictiseala : baie in strand, filme, programe umoristice, teatru, discutii politice sau concursuri pe teme artistice. La nivel muzical capul de afis purta numele celor de la Metalheadz (Goldie, DJ Lee & MC Rage). Pana la aparitia lor, au intretinut publicul Anima Sound System, veniti intr-o formula noua fata de cea de anul trecut. Ungurii si-au facut si de aceasta data treaba excelent, incantand lumea prezenta cu deja celebrele piese: "68" sau "Marijuana”. Anima Sound System s-au retras aproape de miezul noptii lasand locul lui DJ Lee. Ce pot sa zic? O data cu aparitia lui a inceput si anarhia. Lee si-a facut temele foarte bine, a mixat impecabil, venind cu o serie de noutati. Primeste insa o mare bila neagra pentru ca a pus muzica exclusiv de pe cd-uri. Alaturi de el, MC Rage a cam stat cu microfonul in mana toata seara si mai striga cate un: „Romaniaaaa! Make some noise!! I can’t hear you!!”. Daca mai adaugam carentele mari la capitolul flow si rime, concluzionam ca "furiosul" a lasat de dorit. Intre timp, pe scena a aparut si Goldie… In multime agitatie de nedescris. Experienta (13 ani) si-a spus cuvantul in cazul lui Goldie, mixul sau fiind lipsit de greseli. Selectie foarte variata, piese mai vechi, mai noi + productii proprii sau ale colegilor de label ("Digital - Scam", "Klute - Cant See The Grooves", "Goldie - Say You Love Me (Rufige Mix)", "D-Kay & DJ Lee - Tuning") si nenumarate rewind-uri (poate chiar prea multe). Seara s-a terminat destul de brusc - dupa intrarea in actiune a lui TRG (Infamous, Bucuresti), volumul sunetului a scazut suspect de mult, desi lumea se distra. Ne-am bucurat de vreo 5 piese, dupa care elanul ne-a fost taiat de intreruperea sunetului. Un mod foarte subtil de a trimite DJ-ul si lumea la culcare. Partea aceasta a festivalului nu prea am inteles-o!

Pentru vineri seara situatia nu se prezenta foarte grozav: Freestylers la scena Mures si cam atat. Mai tarziu, am descoperit dintr-un prospect, programul de la cortul Evoline unde erau programati: DJ Monk, DJ Khron si DJ Base-X. Din nou o seara plina. Revenind la britanici, cred ca show-ul lor a fost unul dintre cele mai bune din cadrul festivalului, daca nu chiar "best performance", deoarece au cantat live cu instrumente si tot tacamul. Desi, a durat destul de putin (aprox. 40 minute) am avut destul timp ca sa fredonam hiturile trupei: "Too Far", "Warrior charge", "Raw as Fuck", "Push up" sau "Fasten Your Seatbelt". Multumim frumos ... Distractia a continuat la cortul Evoline, pe ritmuri drum'n'bass. Rapala (LBC Kru) a tinut un back II back session alaturi de Hazee (Skunk Predatorz, Deva) , fiind ajutati la microfon de catre Agent MC (Unusual Suspects, Cluj-Napoca). Noi ne-am retras din cauza oboselii insa party-ul a continuat - cu cei trei maghiari amintiti mai sus - pana a doua zi la amiaza.

Sambata am trecut mai intai pe la Scena Weekend unde figurau in program Parazitii. Aici lumea se calca efectiv in picioare, multi dintre ei sosind special pentru concertul bucurestenilor. Probabil cel mai numeros public dintre trupele participante cu exceptia Apocaliptyca. Concertul a inceput cu binecunoscuta de acum urare "Buna seara si bine v-am gasit, dragii mei!" care insoteste de cativa ani show-urile Parazitii. Formatul din perioada Rebel Music s-a pastrat in mare si in continuare cei doi au derulat acompaniati de multime 22 de bangere prea binecunoscute. Amintim: "Bad Joke", "Din inima strazii", "Shoot Yourself", "Categoria grea", "Necomercial", "Date-n gatu matii", "Degeneratia urmatoare", "Jos cenzura" si solo-urile "Vicii" (cu Ombladon in postura lui Bitza), "Daca pozele-ar vorbi" si "Minte-ma". La final cei doi au acordat cu largete autografe zecilor de doritori. In paralel la Scena Mures era programata o "seara romaneasca". Primul in program: Roli Breaker (AnonimTM, Timisoara) cu un set la obiect, in nota-i obisnuita. Dupa el, potopul drumandbass cu Dudu (AnonimTM, Timisoara) "in command" la platane, Agent MC si MC Tina la microfoane. Maini in aer, pancarde cu mesaje de genul: "Dezbraca-te", tuplini de promb, liane, masti si altele de genul, au dovedit popularitatea de care se bucura anonimii timisoreni. Finalul l-a adus in prim plan pe Seb (Infamous, Bucuresti), cu un mix foarte corect ca si tehnica insa nu deosebit de dansabil. Switch to Evoline unde cortul bubuia la auzul breakz-urilor mixate de catre Erka, fetele dansau pe mese si pe scaune, toata lumea parea ca se simte excelent. Cateva interventii neinsprate la microfon din partea lui Psyon m-au cam scos din pepeni. Din nefericire i-a venit randul si la platane unde a dat cateva gherle cat toate zilele. La fel ca si in ziua anterioara lumea s-a zbenguit pana inspre amiaza. Noi nu...

(Duminica). Uite ca am ajuns si la ultima zi, cand la Scena Mures invitati principali Mures erau alti reprezentati ai scenei unguresti: DJ Palotai si DJ Ludmilla (Tilos Radio, Budapesta) . Daca acum 2 ani romanii tremurau la gandul ca Palotai ne-ar putea vizita si ne-ar bucura cu un set, in 2005 veteranul a semnat deja de 6 ori in condica romanesca. Cu atat mai bine, noi nu ne suparam... Am remarcat treceri excelente intre piese, si o selectie deosebita cu bunatati ca: "Pendulum – Slam", "Sub Focus – X-Ray", "Pendulum vs Fresh & $pyda – Tarantula". Ludmilla si-a facut treaba la fel de bine, dar si ea a avut "norocul" sa fie taiata de domnii de la sunet. S-a resemnat insa destul de repede mutandu-se la cortul Evoline, unde a continuat un back to back session cu Midlow.

Cu minusuri si plusuri, s-a mai incheiat o editie a festivalului gazduit de orasul Targu Mures. Apreciem efortul organizatorulor care au dus la bun sfarsit un manifestare de o asemenea amploare. Gandurile noastre de bine merg si catre lumea lumea venita in numar foarte mare (49.000 oameni fata de 34.000 in 2004). Trecem totusi in revista si cateva inconveniente care sunt inerente in cadrul unui festival de o asemenea amploare: paranoia oamenilor de ordine si lipsa de comunicare intre sediu si punctele terminale. Probabil se vor regla din mers. Pana atunci Peninsula/Felsziget 2005 - cel mai mare Open air din Romania - a reusit sa intre in circuitul festivalurilor internationale, printr-o buna organizare, oferta muzicala foarte bogata si prin faptul a adunat in 5 zile atatea nume sonore de pe scena muzicala internationala, scena politica locala si din alte domenii ale vietii sociale din Romania. Ne vedem la anul ...

18.08.2010

Tineretului-Arizona,11 august, in jur de ora 15:00, Street Heroes se lasa asteptat. Inainte cu o zi de inceperea festivalului, voluntarii au venit sa monteze standurile cu bauturi, [citeste]

Sirnaville Arts & Crafts Festival

27.08.2009

Sirna (de fapt se citeste Shirna) este un sat situat intre comuna Ciolpani si Puchenii de Jos, in judetul Prahova, la o aruncatura de bat de DN1 si 40 kilometrii de zgomotosul Bucuresti. [citeste]

Breakbeat Nights: Plump DJs

17.02.2008

Pentru a 4-a oara beat-uri grase la noi. Grase de tot. Atat de grase c-am slabit cu totii vreo 3 kile numai ascultandu-i. Chiar si acasa, [citeste]

AVmotional: Focus on Japan

27.05.2007

Toti ne-am intrebat la un moment dat ce face un eveniment mai bun ca altul. Iar cum majoritatea cititorilor acestui site se scalda in aceeasi ciorba muzicala alternativa, raspunsul vine [citeste]

Noisia DJ Set

25.02.2007

Începe sa ne placă DrumNBass-ul. "Dar ştii când?" Când 1200 de oameni nu-şi mai găsesc pământul sub picioare la îndemnul unei fracţiuni de bass, [citeste]

TMBase Session 17

03.02.2007

Deşi se spune că doar "toamna se numără bobocii", TMBase contrazice frecvent dictonul cu sesiuni electronico-muzicale, împănate in prag de primăvară cu ateliere de muzică [citeste]

Ospitalitate

18.11.2006

Skunk Predatorz sunt mai activi ca niciodata. La mai putin de doua luni de la aniversarea extravaganta cu Physics, băieţii ridică ştacheta şi ne prezinta sound-ul Hospital Records, prin [citeste]

Concert Killa Kela

11.11.2006

Unii zic ca ar fi al cincilea element. Si alaturi de cele 4 deja clasice, devine din ce in ce mai recognoscibil in constientul colectiv ca fiind parte din cultura hip-hop. Fara vreo legatura [citeste]

22.10.2006

Festivalul Peninsula 2006

31.07.2006

Odata cu terminarea celei de-a patra editii a Peninsulei, putem vorbi de o asa-zisa traditie in ceea ce priveste festivalul din orasul de pe malurile Muresului. Pe langa aceasta, un alt [citeste]

23.10.2005

Summer Break 2005

17.07.2005

15-16 iulie, Summer Break continua maratonul de manifestari estivale ale lui 2005, Deva dovedindu-se a fi din nou gazda perfecta pentru un astfel de eveniment. Desi a coincis cu alte 2 open [citeste]

Cerere de rezidenta

03.07.2005

Pe o vreme nefireasca si imprevizibila ce a stricat multe planuri în acest sfârsit de saptâmana, au sosit la Timisoara, pentru a patra oara, domnii Suv si Don E., membri [citeste]

Urban Radiation II

04.06.2005

Urban Radiation reloaded... Dupa mai bine de doua luni de amanari si o schimbare radicala de line-up, evenimentul ce reuneste genurile muzicale urbane ajunge in sfarsit la episodul al [citeste]

48H 2005

29.05.2005

172 800 de secunde. 2 880 de minute. 48 de ore. De muzica. De basi. De dans. De calitate. 48 H, 27-28 mai, editia 2005, Timisoara, strandul Rainbow. Dupa TMBase Workshop, probabil cel mai [citeste]

StudentFest 2005

22.04.2005

Imi aduc si acum aminte de primul Student Fest din 1998. Pe atunci, ca sa intri la chef, trebuia sa ai legitimatie de student la arte. Conceptul de party era destul de vag - cineva punea [citeste]

Lansare Anonim - Hai sa vorbim

15.04.2005

Povestea incepe intr-o zi din iunie 2001, cand albumul Categoria Grea, semnat Parazitii, vede lumina zilei la defuncta Alpha Sound. Dupa cum deja ne obisnuisem, albumul avea ceva in plus [citeste]

D-Urban Beats

19.03.2005

Miscarea breaks/drum'n'bass ia încet-încet amploare, iar Deva demonstreaza cel mai bine lucrul acesta! Este incredibil ce se poate întâmpla acolo!!! Orele 22 [citeste]

DJ Ludmilla

04.03.2005

Martie, dupa cum se stie, e luna în care reprezentatele sexului frumos se afla în centrul atentiei. Încercând a fi în ton cu traditia, dar si a respecta [citeste]

Fresh Flavas 4

19.02.2005

Vineri, 18 februarie 2005, în club Perla, a avut loc cel de-al patrulea party din seria Fresh Flavas, initiata în 2003 de Skunk Predatorz. Fiind la primul party din acest an [citeste]

TMBase Session 10

16.01.2005

Cum am mai spus, 2005 se arata a fi un an bun înca de la început. Joi – Palotai (Tilos Radio/Chi Recordings, Budapest) la Cluj, în Tutankhamon (!!!), vineri Gig Zero [citeste]

Selected: Dirty Jam Session

12.12.2004

Pentru orice om cu minime cunostinte în materie, nu este un secret ca orasele din provincie precum Deva sunt arareori binecuvântate cu evenimente urbane, decât daca se [citeste]

Infamous 735

11.12.2004

Iata ca, încet-încet, s-au scurs doi ani de când drumandbass.ro aparea pe net, destul de timid. Doi ani de party-uri, de evenimente, de interviuri, de certuri si de [citeste]

Sensor, Vita de vie, Zdob si Zdub, Parazitii

04.12.2004

Sapte jumate - seara. În ciuda ploii, mii de tineri s-au adunat în fata Salii Sporturilor din Cluj-Napoca. Baggy jeans, flanele albastre si rosii, frizuri rasta si dreadlocks, [citeste]

Micstones Weekend

21.11.2004

Desi a fost un chef oarecum spontan, pus la cale în doar patru zile, nu a iesit prea rau, în cele din urma... Am aflat ca Melody, club ultracentral, nu foarte mare (aprox. 100 [citeste]

Lansare Bucharest Chills & Thrills

04.11.2004

Despre Bucuresti se poate spune (pe buna dreptate) ca este destul de sarac în materie de evenimente dedicate muzicii electronice, iar când vine vorba de productie, lucrurile stau [citeste]

Hypafunk Party

30.10.2004

Dupa ce cu putin timp în urma au dat Clujului o doza masiva de Mo Faya!, cei doi suspecti de serviciu (Down & Smith) revin cu o noua initiativa intitulata, de aceasta data, [citeste]

Fuel for the Fall

25.09.2004

Am fost cuprins de entuziasm când am primit pe email afisul din partea colectivului Zoom Out si am vazut ca reusisera sa-l aduca pe Erka. Mi-am facut si eu temele downloadând si [citeste]

Future Vibe 01

25.09.2004

Skunk Predatorz în colaborare cu Asociatia Teseract au organizat la poalele cetatii din Deva, în proaspatul renovat club Perla, Future Vibe, avându-i ca protagonisti la [citeste]

19.09.2004

Summer Break 2004

19.08.2004

Dupa experienta mai mult decat educativa pe care am avut-o cu Urban Radiation, ne-a suras ideea de a ne extine orizonturile in a organiza party-uri si pe alte meleaguri decat cele clujene. [citeste]

Surmont Bike Festival

16.08.2004

Avand ca "fundal" un concurs trecut in calendarul international de specialitate (Surmont Mountain Bike Festival), ajuns la a treia editie anul acesta, a fost o idee mai mult decat inspirata [citeste]

Festivalul Peninsula 2004

02.08.2004

Am ajuns in cele din urma la Targu Mures joi noaptea, si fiindca drumul a fost obositor nu m-am mai deplasat pana la locul de desfasurare al evenimentelor (Complexul Weekend). Avand in [citeste]

12.07.2004

Festivalul DeLaHoya 2004

04.07.2004

Iata ca, în cele din urma, a picat în seama mea scrierea acestei recenzii, deoarece se pare ca am fost singurul reprezentant al redactiei la acest eveniment, ceilalti [citeste]

Urban Radiation

29.05.2004

Ei bine, am comis-o si pe asta. Spun ca "am comis-o ", fiindca înainte de a organiza eventul, habar n-aveam (nici eu, nici Strike) cu ce se manânca o chestie de acest gen. Tot [citeste]

XMas Breakz

27.12.2003

M-am bucurat nespus de mult sa aflu de la Hazee ca a reusit, în sfârsit, sa gaseasca o locatie pentru party-ul pe care îl planuia de câteva luni de zile. Ca un bun [citeste]

Fundamental Breakz 4

20.09.2003

Am ajuns pentru a patra oara la Târgu Mures pe o vreme frumoasa, de început de toamna. Locatia era aceeasi ca si la editia precedenta, în cetate, la bastionul Dogarilor. La [citeste]

AnonimTM Meets DJ Kent

17.08.2003

Din nou la Timisoara, din nou Anonim, din nou MASSIVE! Plus: sound bun (de obicei ei spun "gras") si surprize din partea protejatilor Anonim, timisorenii Leizaboy si Klin. Aproape ca am spus [citeste]

PlanetDNB Touching Down/Taking Off

22.03.2003

Trebuia sa plec spre Timisoara. Pentru ca nu mai fusesem vreodata acolo. Pentru ca aveam banii necesari. Pentru ca aveam un pic de timp liber între examene. Pentru ca era într-o [citeste]