Concert Verita Saga

Scris pe 09.02.2008 de DJ Strike

Cand si-au lansat albumul, in noiembrie 2007, clubul Suburubia din capitala a fost ticsit de cei 700 de fani, organizatorii vazandu-se nevoiti sa blocheze intrarea. Urmatoare reprezentatie - prima din turneul de promovare Cu Alti Ochi - a adus in Club Exit din Tg. Mures in jur de 450 de oameni. Devenisem curios. Care este reteta succesului de care se bucura Verita Saga? Ma indoiesc ca e proaspatul album. Il ascultasem de cateva ori si nu rupea gura targului. Trebuia sa fie altceva.

Afisul - o adaptare a copertei albumului dadea urmatoarele coordonate: Cluj-Napoca, 8 februarie, Irish & Music Pub. Unde ne-am si infiintat in jurul orei 22. Nano-flyer & stampila la intrare. O data descinsi in nou-renovata locatie (daca ceva se mai poate numi nou dupa 6 luni de la deschidere), prima tinta a fost barul, ce a ripostat cu doua Beck's si intalnirea a catorva vechi prieteni: Paul (Godmode), Marwan (D.U.A.) si Angel & Co. Vizitam succint si scena unde DJ Wicked carpea un set destul de pestrit dominat de piesele unora ca DMX, Anonim, Parazitii sau La Familia. Back to the bar! Lumea incepe sa se adune, unii pentru concert, alti pentru ca pur si simplu nu aveau ceva mai bun de facut vineri seara decat sa bea o bere in Music Pub-ul clujean.

Jhivago, Dribbler si DJ Sonia au urcat pe scena in jurul orei unsprezece jumate, spre bucuria celor prezenti. In fata se inghesuia un public destul de eterogen, format nu doar hiphop-eri ci si din emo-neo-punk kids sau fete gatite cochet cu decolteuri generoase. Dupa proba de sunet, trupa semnata la Hades Records si-a inceput concertul cu Saga Continua! in uralele catorva "suporteri" foarte zelosi ce si-au manifestat admiratia prin ridicarea bratelor in forma de V si scandarea numelui trupei si a lozincii: "Verita Saga nu se asculta se simte!". "Ma simt ca pe stadion!" le-a raspuns emotionat Jhivago care a continuat cu Aici sunt eu, Multe sau Spune-mi. Ce au determinat ca pe langa fumul de tigara, in aer sa pluteasca si o usoara stare de melancolie - atipica unui concert de hiphop, unde lumea e obisnuita sa se manifeste ceva mai energic. Sustinut din spatele platanelor de DJ Sonia, MC-ul a provocat multimea la un schimb de replici pe refrenul unor piese ca E, e greu, Ce-o sa faci sau mai vechea Lumea minte. Atmosfera usor incalzita cu interpretarea unui fragment din Mai Departe a revenit la starea "balansata" o data cu Zboara si Cer Senin. Reprezentatia s-a incheiat cu un acapella la Copilul din mine si cu un bis la Cer Senin - single-ul care promoveaza albumul Cu Alti Ochi. Marturisesc ca la final am ramas dezamagit - ma asteptam la mai multa spontaneitate din partea lui Jhivago sau macar la o sesiune solo de scratch-uri cu "scantei" din partea lui Sonia. Prestatia duo-ului MC-DJ (Dribbler nu s-a manifestat artistic) a reprodus destul de fidel varianta originala a pieselor de pe album, fara interventii sau improvizari, rezultatul final traducandu-se (cel putin pentru mine) intr-o deceptie.

Marwan a preluat stafeta la platane, insa o data ce membrii Verita Saga au pus punct, lumea a eliberat rapid spatiul din fata scenei precum si intreg localul. Pacat, pentru ca reprezentantul D.U.A. era pus pe distractie si voie buna intretinandu-i pe cei cativa ramasi cu: Nas - Represent, Mykill Myers - Raw shit, X Clan - Locomotion, Gangstarr - Hard to earn.

Intr-o oarecare masura concertul mi-a oferit un raspuns la intrebarea din sapou. Presupun ca cei 350 de platitori de bilete la acest concert au facut acest gest in mare parte, din curiozitate. Pentru modul de manifestare al trupei (aflata pentru prima data in aceasta formula in Cluj-Napoca), pentru maniera de interpretare live a noului album si nu in ultimul rand pentru a vedea un concert de hip-hop.

Fotografiile apartin lui HiroHito.

Concert Jhivago

05.11.2004