Concert One Self

Scris pe 10.09.2006 de Sun|Rah

Ne aflam in drum spre White House. Ajuns-am in ograda Atheneului in jurul orei 10:00, unde One Self tocmai se indreptau spre a lua o gustare. Parand cam osteniti, i-am intrebat spontan, cu zambetul pe buze: "you're leaving already?", iar Vadim, razand, mi-a dat si el replica: "we'll be back, prepare yourself!" Reactia lor dezinvolta a reprezentat imbold necesar de a relata despre acest eveniment, nu pe forum, ci intr-un alt cadru.

La fata localului lumea misuna deja, discutand despre ce avea sa urmeze. In incaperea de la parter - arhiplin, in cea de la etaj - pustiu. Intr-o prima instanta am ramas putin mirata, deoarece cu aproximativ doua luni in urma avusese loc acelasi concert doar cu doi reprezentanti One Self - Blu Rum 13 si Bongo Pete, spatiul fiind destul de aglomerat inca de la ora 21:00. Uitasem doar ca atunci intrarea fusese gratuita, acest lucru ajungand la cunostinta publicului cu cateva ore inainte de inceperea concertului.

Nu a trecut mult timp dupa ce Rusu & Flore isi pregateau warm-up-ul, ca lumea a inceput sa apara: domnisoarele cat mai pitoresc gatite, MC Cogeamite Galigan impreuna cu-al sau ghiozdan, domnisorii prezentabili, putin mai tarziu DJ Paul, DJ Dox, Gojira, Bitza, Electric Brother, membri C.T.C., Sergei 'n' Koshimin, Tom Wilson, si probabil altii, pe care insa nu i-am remarcat.

Warm-up-ul a fost un freestyle total. De la hip hop old-school, new school si electronic disco - la italo, broken beats si jazz. De la Marley Marl, KRS-One, MF Doom la Fresh Four, pana la Latin Brothers, PPP cu Sa-Ra sau Ultimate Force prin Unclassic Margherita via Vanishing System, Latyrx ori Alan Hawkshaw cu Brian Benett (English Library Funk) in jazz, debandada fiind stinsa cu the one and only Quasimoto - Put a curse on you! Toate acestea acompaniate de Tavi Scurtu (Brigada Artistica Urbana) la tobe si Electric Brother, care desi nu figura pe lista, nu se putea abtine a sta deoparte. Aflandu-ma chiar in primele randuri, il puteam vedea pe Vexx stand langa scena, asteptand cu nerabdare sa ne-o spuna fara vorba vaga. Pentru a descrie atmosfera mai simplu voi face o mica adaptare: Stim c-atunci cand Vexx da pe goarna ca dintr-o arma face larma, exprima, extinde pace din Galaxia Andromeda pana-n Otopeni, da pa Steaua Sudului pana Notorious Berceni, si din Socului pana-n Apusului, Tuturor celor prezenti ne dedica spusele. "Cu acest show / calaresc norii si vreau sa va vad ca va ri-dicati peste voi in- / im / bunatatirea starii. Va invit sa sariti fiindca sarind cu totii-n ritm / Supraindividul e subminat subit in vid / Altfel spus imersat in flow esti ca nou iar io te in-vit sa-s fac un flow cadou you know'm sayin / te trimit in subsol ca un asterisc in josul colii / Pe fata si pe dos - n-ai sa poti ocoli sensul / Explicatiile se afla in golurile paginii / Tre sa ridici o spranceana - pentru-a gini / Daca-ti repede merge mintea ca din flinta alicea". Cand i-a picat solia de pe felia, l-am felicitat. Greu sa nu intri in armonie, sa nu-ti scoti palaria in fata lui, sa nu-l soliciti din nou, sa nu-l elogiezi, si sa nu excalmi arhicunoscutul: "bine asa!"

Khidja Clouds Society, acestia au coborat de pe scena, devenind si ei o parte din public, iar la cateva secunde a aparut DJ Vadim aranjandu-si meticulos uneltele. Eram atat de entuziasmata, incat abia acum, dupa ce am reusit sa-mi revin putin, am simtit si eu aroma "sarmalelor" pregatite pentru nunta ce avea loc la parter.

Doua scratch-uri au fost suficiente, pentru ca cei prezenti sa-si atinteasca toata atentia spre scena. S-a dat tonul cu Damian Marley, De La Soul + MF Doom - Kokane Flow, si piese de pe abumele sale mai vechi USSR - Life From the Other Side, sau EP-ul Headz Ain't Ready. Yarah si Blu Rum se aflau langa scena facand poze, comunicand cu persoanale mai putin sfioase din jurul lor. Dupa aceasta jumatate de ora in care Vadim s-a acomodat cu publicul si viceversa (let's not forget, he's a terrorist), a inceput adevaratul spectacol. Interpretand melodiile de pe Children of Possibility cu atata pasiune si devotament, pana si cei care nu indrageau albumul integral, au ajuns sa o faca, simtind ce pot face live. Lada de bere, pe care presta Yarah, si fara de care cei ce erau pozitionati mai in spate n-ar fi reusit s-o vizulizeze (daca nu va veti da seama din poze, va spun eu ca este foarte scunda) - era si ea acolo, cameramanul din stanga mea abia reusea sa-si mentina echilibrul din cauza cetatenilor de langa ce faceau pogo. Singurul lipsa vizibila a fost berea. S-a consumat atat de multa, incat evadand la bar sa comand una si un ceai, l-am capatat doar pe acela din urma, si el ultimul din frigider. La final, in timp ce comentam evenimentul alaturi de prieteni, era inevitabil a nu ne intalni cu ce cei doi vocalisti. Vadim impartea autografe la etajul inferior impreuna cu tricouri si vinyl-uri. Decid sa profit de ocazie pentru a le lua pulsul, si astfel observ ca Blu Rum parea placut surprins de atmosfera, de energia si receptivitatea publicului, dorind totodata sa afle impresii de la reprezentatia lui Kid Koala. Indata a aparut si acea fiinta sclipitoare ce provoca buna dispozitie in toata sala. Subiectul comun, Gypsy Bogdan (aka DJ Sleek), care se afla de doua saptamani in Italia, conform spuselor cantaretei. Mi-a vorbit despre relatia de prietenie ce-i uneste, de faptul ca de fiecare data cand se afla in turnee acesta ii ajuta, si ca ar fi un "good boy". Au urmat pozele (fara ochelari), imbratisarile, toata lumea plecand spre casa multumita, in special baietii care inca au poze cu Yarah in avatar. Am ramas extrem de placut impresionata, rar mi s-a dat sa discut cu astfel de personaje. Amintindu-mi ambianta din acea seara, ma simt impinsa sa folosesc cuvinte atat de mari, dar nu, ma rezum in a sustine ca acest eveniment a fost unul complet si ca-mi doresc ca cele ce vor urma in Romania sa detina macar aceeasi esenta: a fi artist. In acea seara am avut parte de-o orchestra implinita, fata de care detin doar: Summa cum laude!

Summer Jam 2010

06.07.2010

Intre 2-4 iulie a avut loc in padurea Paulesti (langa Ploiesti) a patra editie a festivalului Summer Jam. Identitatea hiphop a primelor editii ale festivalului s-a diluat, Summer Jam-ul de [citeste]