Concert Killa Kela

Scris pe 11.11.2006 de Cypher

Unii zic ca ar fi al cincilea element. Si alaturi de cele 4 deja clasice, devine din ce in ce mai recognoscibil in constientul colectiv ca fiind parte din cultura hip-hop. Fara vreo legatura cu filmul lui Luc Besson sau cu filosofia chineza veche, e vorba de beatboxing - iar daca incercarile autohtone au fost timide si beat-boxerii straini nu s-au inghesuit sa ne calce pragul, situatia ar fi trebuit sa devina mai roza odata cu venirea lui Killa Kela & co. la Bucuresti.

De la inceput, party-ul parea o reteta sigura de succes. Alaturi de Killa Kela, pe afis mai figurau MC Trip si Skelektrik, echipa gazda fiind si ea destul de grea, cu Parazitii, Alien Pimp & Bully. Locul, de asemenea, e unul cu traditie in Bucuresti - fostul Space, reinventat ca Eclipse. Cu ganduri mari, dar fashionably late, ora 12.30 m-a surprins la intrare, la timp pentru a prinde majoritatea actului britanic. Intampinat de un hol pustiu si un afis ce anunta ca Parazitii au fost inlocuiti de Anonim si DJ Dox, am purces spre subsolul ce rezona deja la 90 BPM. Surpriza a fost majora insa - pe ring erau sub 100 de persoane, numar insignifiant in raport cu capacitatea locatiei. Din fericire, cei 3 incalzisera atmosfera in asa masura incat ovatiile si urletele se auzeau chiar din fata clubului. O ora a trecut pe nesimtite in mijlocul unui torent de beat-uri, scratchuri, exclamatii, toate avand aceeasi sursa - cea mai versatila pereche de corzi vocale pe care mi-a fost dat s-o aud vreodata. Toate in timp ce MC Trip desfasura un al doilea asalt, verbal de data aceasta. Raspuns mai mult decat entuziast din partea audientei prezente, de inteles daca avem in vedere ca dupa Bobby McFerrin (total diferit ca stil), Killa Kela este singurul one-man show vazut de catre bucuresteni. De departe, cover-urile "strengaresti" beatbox-style dupa J.Lo, Kelis, Snoop Dogg sau chiar Britney Spears au fost cele mai apreciate de catre public, fara insa a omite sonoritati drum'n bass, punctate de interventiile bine dozate ale lui Skelektrik. Care a mai lovit publicul in plin cu cateva piese in timp ce colegii sai imparteau cu generozitate autografe si raspundeau rabdatori intrebarilor noastre. Am incheiat interviul la timp pentru a-l vedea pe Alien Pimp preluand fraiele si continuand onorabil in acelasi stil, secundat de catre DJ Dox cu serii de scratchuri. Desi Bully l-a inlocuit o ora mai tarziu, la 3.00-3.30 party-ul era deja pe sfarsite, cei cativa oameni inca prezenti retragandu-se pe la casele lor.

DJ MK

02.02.2008

Cand s-a anuntat venirea lui MK, multa lume nu a reactionat; decat in momentul in care vocile propagau prin Bucuresti that it’s Roots [citeste]