Concert Dilated Peoples

Scris pe 21.01.2009 de Alexandru Tzele

Cand ma gandesc la Dilated Peoples am tendinta de a deveni introspectiv. Numele lor ma leaga de o perioada placuta din viata (si nu cred ca multi dintre cititorii mai tineri fac exceptie) - liceul si primele contacte cu hip-hop-ul mai "greu". Am facut rost de The Platform dupa ce m-am rugat doua saptamani de un prieten sa imi imprumute cd-ul (pirat, normal). Nu aveam internet prin broadband si nu cred ca exista wiki deci nu stiam prea multe despre trupa asta. Nu aveam altceva de facut decat sa le ascult muzica. In plus, nu aveam prea multe alternative intrucat in momentul acela colectia mea hip-hop era destul de saracacioasa. Cred ca timp de 3 luni nu am dat jos The Platform din playlist-ul mp3 player-ului. Mesajele lor se potriveau foarte bine cu moda "underground" care lovise miscarea hip-hop din Romania in momentul acela, deci aveam motive bine-intemeiate sa ascult Dilated pe "repeat". Daca veneau atunci probabil cantau cu casa inchisa... Si eu as fi stat in primele randuri. Dar anii au trecut, multe legende au rupt microfoanele scenelor bucurestene (mai putin in provincie) si sa zici acum ca asculti hip-hop underground e ca si cum ai zice ca esti anticomercial. Mdea... Dar asta nu inseamna ca nu am fost extaziat cand am aflat ca Rakaa, Evidence si DJ Babu vor fi pe 23 noiembrie in Fabrica. Voiam sa fiu acolo pentru a intra intr-o stare spirituala demult apusa, concertul asta a fost ca o cautare si regasire a timpului pierdut.

Am ajuns in Fabrica pe la 20:15 si am "ars-o" prin barul de jos pana pe la 22:00 cand se deschidea clubul. Asa ca dupa cateva beri si intalniri cu niste cunostinte mai vechi m-am indreptat spre scarile intrarii. Chipurile ne-am indreptat. Coridorul ala era plin cu reparasi nerabdatori. Imi vin in minte alte aglomeratii asemanatoare - "Aici e mai rau ca pe personal!". La 22:30 s-a dat drumul la zavoare si cireada a refulat in sala. In sfarsit! Cefosii de la intrare s-au miscat repede, nu a fost calcat nimeni in picioare, nu a ramas nimeni pe afara. In 20 de minute Fabrica era plina. Intre 400-500 de oameni, dupa aproximarile mele. Atmosfera tipica de concert: lume multa, forfota, aer irespirabil. Inca de la inceput atmosfera a sfidat termometrele. In primul rand penru ca sistemul de aerisire sau ventilatie - daca exista asa ceva in Farbica - nu facea fata. Pe urma, la platane DJ Rhettmatic punea pe jar publicul, cu mai multe clasice din anii '90 - Full Clip, Mass Appeal, Made u look, Shimmy shimmy ya. Frate, deja era prea cald, lumea incepuse sa lesine pe langa mine, l-am dus pe unul afara pe brate, si nici nu am remarcat cand Evidence, Rakaa Irisience si DJ Babu au urcat pe scena.

M-am dumirit cand au inceput sa bage No retreat si You can't hide you can't run. Toata lumea avea mainile pe sus, se auzeau versuri tipate din inima si distingeam o mare agitatie in primele randuri. Nici nu vreau sa ma gandesc cum a fost pe langa scena, pentru ca eu ma sufocam de caldura prin extrema stanga a salii. Sonorizarea care altadata lasa de dorit acuma s-a aflat la inaltime - sunetul era clar, se auzea si se intelegea tot, ai fi zis ca merge de pe CD. Baietii au continuat cu un Guaranted si cu alte piese de pe albumele mai noi. Au fost si momente solo: Babu ne-a incantat cu Deep concentration, Evidence a bagat o piesa de pe noul lui album The Layover EP (care s-a lansat pe 25 noiembrie) dupa care a curs cu cd-urile Duck Season vol.3 ale lui DJ Babu. Atmosfera Dilated Peoples face victime! Inca unul a lesinat si a fost carat pe brate afara! MC-ii s-au mai odihnit, l-au mai lasat pe Babu sa scratch-uiasca niste "ceara pe rotile de otel" si au lasat la final ce au mai bun: This Way, Mr. Slow Flow, Work the Angles, Worst come to worst. Bineinteles ca au incheiat show-ul cu The platform - care pentru mine a facut tot concertul. Pe la 00:45, Dilated Peoples isi luau la revedere de la public, scurt, fara comeback, fara prelungiri. Nici publicul nu a fost prea insistent, nici nu prea avea de ce. Se consumase esentialul, legenda fusese spusa, energiile erau epuizate. In 10 minute jumatate de sala se "evaporase", cei trei mai erau inca pe scena pentru autografe, poze si felicitari. Am mai stat si eu 20 de minute si am plecat spre statia de taxiuri, fericit ca mi s-a implinit un vis din liceu - sa-i vad in carne si oase pe Dilated Peoples.

In concluzie, una dintre cele mai bune sonorizari pe care am auzit-o la o manifestare rap, unul dintre cele mai scurte concerte la care am fost, una dintre putinele sali care a fost plina pana la refuz de cand ma duc eu pe la evenimente hip-hop - in fine, o seara memorabila.

18.08.2010

Tineretului-Arizona,11 august, in jur de ora 15:00, Street Heroes se lasa asteptat. Inainte cu o zi de inceperea festivalului, voluntarii au venit sa monteze standurile cu bauturi, [citeste]

Concert Armada

22.12.2008

Pe asta nu puteam sa-l ratez! Din mai multe motive. Intai, pentru ca era primul concert Armada in Cluj-Napoca. Apoi, nu ii mai vazusem pe cei de la CTC & Co. in concert de o groaza de [citeste]

DJ Revolution, Reef The Lost Cauze, Eternia

17.11.2007

Imi place sau nu, trebuie sa recunosc ca Bucurestiul a devenit in ultimii doi ani (dar cu precadere in 2007), o capitala "europeana" (prin pozitia geografica) vizitata de nume importante ale [citeste]

Data: 23.11.2008

Locatia: Club Fabrica, Bucuresti